۷۰۰ هنرمند آثار صنایع‌دستی ایران را به نمایش گذاشتند

استقبال عمومی از بیست هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تهران

عصر نمایشگاه-بیست و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور میزبان۷۰۰هنرمند صنعتکار کشور در این نمایشگاه است.

استقبال عمومی از بیست هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایران آنلاین ، در بیست‌وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی (عیدانه) 31 استان کشور حضور دارند و غرفه‌هایی نیز به‌صورت رایگان، با هدف حمایت از هنرمندان استان‌های محروم و کم‌برخوردار، به استان‌های محروم واگذار شده است.

    در این نمایشگاه استان‌های اصفهان و تهران بیشترین سهم را در میان شرکت‌کنندگان این نمایشگاه دارند.رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فروش صنایع دستی از طریق فضای مجازی به مشتریان خارج از کشور را بدون مشکل دانست و گفت: «فروش صنایع دستی و ترانسفر مالی این بخش از همان قاعده‌ای استفاده می‌کند که هواپیماها برای کشور خریداری شد.»

    «زهرا احمدی پور» در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی می‌گوید: «ما بدون هیچ محدودیت مالی توانستیم هواپیما بخریم و تمام پرداخت‌ها انجام شد. بعد از برجام بخشی از بانک‌های اروپایی این تحریم‌ها را شکستند. ما امروز نفت را بدون مشکل می‌فروشیم.»به گفته احمدی پور صادرات صنایع دستی هم از این قاعده تبعیت می‌کند: «شبکه زبردستان که در حمایت از هنرمندان صنایع دستی فروش اینترنتی تولیدات را انجام می‌دهد در نقل و انتقالات بین‌المللی با مشکلی رو به رو نشده است.

    استقبال از نمایشگاه خردادماه امسال باعث شد تا معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی بستر برگزاری دوباره این نمایشگاه را برای 700 هنرمند از سراسر کشور در اسفندماه ایجاد کند اما بسیاری از بازدیدکنندگان از زمان‌بندی و فرصت محدود برای خرید صنایع دستی گله مندند. بسیاری از آنها اعتقاد دارند که این نمایشگاه باید در ماه اسفند و زمانی که حداقل حقوق بهمن وعیدی کارمندها به آنها داده می‌شود، برگزار می‌شد. برخی هم می‌گوید: «4 روز برای نمایشگاه ملی صنایع دستی زمان بسیار کمی است.»

    به گفته آنها بسیاری از هنرمندان شرکت کننده از راه‌های بسیار دور خود را به تهران رسانده‌اند، بنابراین حداقل باید این نمایشگاه تا یک هفته ادامه پیدا میکرد تا آنها بتوانند با فروشی مطلوب به خانه خود بازگرداندند.معاونت صنایع دستی هم اسم نمایشگاه را «عیدانه» گذاشته بود و در تبلیغات فضای مجازی از مخاطبان خواسته بود تا صنایع دستی عیدی بدهند. این نمایشگاه فردا اول اسفند به پایان می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت