رئیس بخش بین‌الملل صنایع دستی نمایشگاه میلان :

ارزیابی یکی از مسئولان نمایشگاه میلان از صنایع دستی ایران

عصر نمایشگاه- رئیس بخش بین‌الملل صنایع دستی نمایشگاه میلان که برای اولین‌بار به ایران سفر کرده است، گفت: متاسفانه در مدتی که به ایران آمدم به‌دلیل جلسات پی در پی نتوانستم مناطق تاریخی و دیدنی را ببینم، اما در ملاقات با بسیاری از افراد، برخورد صمیمی آن‌ها برایم جالب بود.

ارزیابی یکی از مسئولان نمایشگاه میلان از صنایع دستی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، فدریکو رنستو رئیس بخش بین‌الملل صنایع دستی نمایشگاه میلان درباره دلیل حضورش در ایران اظهار کرد: مهم‌ترین نمایشگاه صنایع دستی دنیا در میلان برگزار می‌شود. این نمایشگاه بیش از سه میلیون نفر بازدیدکننده دارد و 120 تا 140 کشور در آن حضور پیدا می‌کنند.

    او ادامه داد: ایران می‌تواند حضوری عالی در نمایشگاه میلان داشته باشد. من برای ارزیابی این‌که چه می‌توان کرد تا ایران در سال‌های آینده، حضور گسترده و پررنگ‌تری در میلان داشته باشد، از نمایشگاه صنایع دستی در تهران دیدن کردم.

    رئیس بخش بین‌الملل صنایع دستی نمایشگاه میلان درباره همکاری در حوزه‌های دیگر با ایران، اظهار کرد: افرادی که در نمایشگاه میلان شرکت می‌کنند می‌توانند در مدت 10 روز، آثار هنرمندان دیگر را ارزیابی و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. یکی از کارهای بزرگی که ما انجام می‌دهیم این است که انبارهای مختلف داریم و افراد شرکت‌کننده در نمایشگاه می‌توانند محصولات‌شان را آنجا بگذارند و ما در طول سال برای هر برندی در اروپا، برندسازی و به‌صورت آنلاین تبلیغات کنیم تا محصولات هنرمندان را به فروش برسد و پول حاصل از آن را در اختیارشان بگذاریم.

    رنستو بیان کرد: صنایع دستی ایران و ایتالیا به‌دلیل فرهنگ غنی هر دو کشور، به هم نزدیک است. مسئله‌ای که من از آن لذت بردم و باید به آن بها داد، حضور جوانان ایرانی در این نمایشگاه است. جوانان باید فرهنگ را بشناسند و صنایع دستی را به‌شکل مدرن‌تری ارائه دهند.

    او با بیان این‌که باید به صنایع دستی ایران توجه بیشتری شود، گفت: هنرمندان باید تغییر سلیقه دنیا را در صنایع دستی در نظر بگیرند. قبل از این‌که هر کالایی را وارد کشوری کنند، باید ذائقه و سلیقه آن کشور را نیز در نظر بگیرند. برای مثال، من به‌عنوان یک جوان ایتالیایی برای استفاده از فرش ایرانی باید سایز و همخوانی آن با فضای کوچک خانه‌ام را در نظر بگیرم.

    رئیس بخش بین‌الملل صنایع دستی نمایشگاه میلان اضافه کرد: افرادی که در نمایشگاه‌های خارجی حضور پیدا می‌کنند باید با هنرمندانی که از کشورهای دیگر در نمایشگاه حضور دارند، تعامل برقرار کنند. قدم اول برای معرفی صنایع دستی هر کشوری، ورود به نمایشگاه‌های بین‌المللی و ارزیابی بازار جهانی است.

    بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور - نیز درباره حضور فدریکو رنستو در ایران، اظهار کرد: معاونت صنایع دستی ایران با میلان ارتباط نزدیکی دارد. قرار است ایران مهمان ویژه نمایشگاه پیش روی صنایع دستی در میلان باشد. به همین دلیل، رئیس بخش بین‌الملل این نمایشگاه برای ارزیابی صنایع دستی کشور به ایران آمده است.

    او افزود: نمایشگاه میلان هر سال از یک کشور به‌عنوان مهمان ویژه دعوت می‌کند و قرار است در نمایشگاه پیش رو، ایران به‌عنوان مهمان ویژه حضور داشته باشد و فضای بیشتری را برای نمایش صنایع دستی به کشور ما اختصاص دهند. ما می‌توانیم از این اتفاق برای نمایش صنایع دستی به‌خوبی استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت