رئیس دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم :

توزیع ۵۰۰ میلیون تومان بن کتاب در دوازدهمین نمایشگاه استان قم

عصر نمایشگاه- رئیس دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم از توزیع ۵۰۰ میلیون تومان بن کارت در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ۲۰ درصد این بن‌کارت‌ها یارانه وزارت ارشاد است.

توزیع ۵۰۰ میلیون تومان بن کتاب در دوازدهمین نمایشگاه استان قم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، مهدی خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استلان قم با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم که از امروز یکشنبه اول اسفند  تا هفتم اسفند در مجتمع ناشران شهر قم برگزار می‌شود،‌ گفت:‌ در این دوره 274 ناشر بیش از 45 هزار عنوان کتاب را عرضه کرده‌اند. از میان 274 ناشر 137 ناشر از استان قم و مابقی از مشهد و تهران هستند. هم‌چنین این 137 ناشر قمی نمایندگی 40 ناشر دیگر را نیز بر عهده‌ دارند.

    وی ادامه داد:‌ در این دوره نمایشگاه 500 میلیون تومان بن کتاب توزیع خواهد شد که 20 درصد از این مبلع یارانه وزارت ارشاد برای خریداران کتاب است،‌ با توجه به حمایتی که از خرید کتاب در این دوره نمایشگاه انجام می‌شود،‌ پیش‌بینی می‌کنیم شاهد استقبال قابل توجه دانشجویان و طلاب باشیم.

    خرمی همچنین از استقبال برای دریافت بن کارت‌ها خبر داد و گفت:  درغرفه بانک مستقر در مجتمع ناشران از ساعات ابتدایی امروز نخستین روز از برپایی نمایشگاه کتاب شاهد تجمع علاقه‌مندان برای دریافت بن کارت هستیم.

    وی با اشاره به اینکه متأسفانه در استان قم مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب وجود ندارد،‌ گفت: سال گذشته در مصلی استان نمایشگاه را برگزار کردیم،‌ اما در این دوره مسئولان مصلی با ما کنار نیامدند و ما مجبور شدیم نمایشگاه را در همان مجتمع محل استقرار ناشران برگزار کنیم.

    خرمی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کنار طرح عیدانه،‌ تابستانه،‌ پاییزه و زمستانه فروش کتاب را موجب رونق بخشی به اقتصاد نشر دانست و گفت: سال گذشته فروش ما در نمایشگاه خیلی خوب بود،‌ به گونه‌ای که چهاربرابر مبلغ بن کارت ناشران کتاب فروختند. به هر حال در سال‌های گذشته کتاب با توجه به بالارفتن قیمت‌ها با افزایس قیمت مواجه شده است،‌ اختصاص یارانه به قشر دانشجو و طلبه می‌تواند کمک قابل توجهی به فروش آن کند.

    وی با اشاره به تمرکز این دوره نمایشگاه به بخش کودک و نوجوان گفت:‌ تعاونی و اتحادیه ناشران قم،‌ اداره کل فرهنگ وارشاد اسللامی قم،‌ معاونت فرهنگی وزارت ارشاد،‌ سازمان فرهنگی و هنری شهرداری،‌ نهاد کتابخانه‌ها،‌ انجمن ناشران کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری‌ کودک و نوجوان در برگزاری این دوره نمایشگاه همکاری داشته‌اند. برگزاری ایستگاه نقاشی‌، مسابقه قصه‌خوانی،‌رونمایی از کتاب‌های جدیدالانتشار بخش دیگری از برنامه‌های جنبی نمایشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت