مشاور آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد

نقش پررنگ نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در اشاعه توسعه پایدار

عصر نمایشگاه- دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار گفت: نقش نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در اشاعه فرهنگ توسعه پایدار و اقتصاد سبز بسیار پررنگ است.

نقش پررنگ نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در اشاعه توسعه پایدار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار، ‌نقش نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در اشاعه فرهنگ توسعه پایدار و اقتصاد سبز را بسیار پررنگ دانست و گفت: شعار امسال نمایشگاه محیط زیست «اقتصاد پساتحریم» است که نشان‌دهنده اهمیت‌داشتن توسعه پایدار در کشور است.

    ژما جواهری‌پور افزود: اقتصادی که کشور در چند دهه گذشته طی کرد شاید در آن توجه زیادی به محیط زیست و ملاحظات مربوط به آن نمی‌شد زیرا توسعه اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی مد نظر بود و باید نیاز قشر جویای کشور تامین می‌شد.

    مشاور آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای به محیط زیست توجه نمی‌شد و همین مساله در طولانی مدت مشکلات محیط زیستی زیادی به وجود آورد که اکنون گریبان‌گیر کشور شده است.

    جواهری‌پور اظهار کرد: البته این مشکل فقط مختص کشور ما نیست بلکه دنیا با این مساله دست به گریبان است و برای همین در نشست پاریس، 190 کشور تعهد کردند که انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند و محیط زیست را حفظ کنند.

    وی با بیان اینکه نگاه و رویکرد نمایشگاه امسال محیط زیست پرداختن به توسعه پایدار است گفت: باید اشتغال و توسعه را در کنار حفظ محیط زیست داشته باشیم، یک سو نیروی کار جوان، یک سوی دیگر توسعه اقتصادی و ضلع بعدی محیط زیست است که باید با برنامه‌ریزی علمی و اصولی در کنار همدیگر و بدون آسیب به هم پیش روند.

    جواهری‌پور افزود: به نظر می‌رسد نمایشگاه امسال بتواند نقش موثری در برقراری ارتباط و کنار هم قرار دادن این سه پایه داشته باشد.

    وی در ادامه به نقش آموزش در داشتن توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: در این زمینه همکاری خوبی میان سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش ایجاد شده که منجر به راه‌اندازی قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار شده است که ایجاد یک فضای سبز را دنبال می‌کند.

    جواهری‌پور ادامه داد: همچنین در بند 8 ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های کلی محیط زیست به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، اقتصاد کم‌کربن و داشتن اخلاق و نگرش محیط‌زیستی تاکید شده است.

    وی گفت: یکی از راه‌های دستیابی به توسعه پایدار و اقتصاد سبز استفاده از فناوری‌های روز است که به نظر می‌رسد نمایشگاه امسال فضای مناسبی برای تبادل اطلاعات و فناوری‌هایی مانند انرژی‌های نو ایجاد کند.

    دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به نقش آموزش برای حفظ محیط زیست و تاثیر آن بر کودکان افزود: نمایشگاه محیط زیست می‌تواند کلاس آموزشی خوبی در این زمینه باشد، همچنین افرادی که جویای کار هستند می‌توانند با استفاده از اطلاعات و تجربیات ارائه شده در این نمایشگاه آگاهانه شغل سبزی را انتخاب کنند.

    به گزارش مهر ،دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست 10 تا 13 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت