معاون بهزیستی اردبیل:

طرح «تامین مالی خرد» بهزیستی اردبیل در نمایشگاه اکسپو میلان ثبت شد

عصر نمایشگاه:معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح «تامین مالی خرد» بهزیستی استان اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو میلان ۲۰۱۵ به ثبت رسید.

طرح «تامین مالی خرد» بهزیستی اردبیل در نمایشگاه اکسپو میلان ثبت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از تسنیم از اردبیل، خسرو امیدوار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: اکسپو رویدادی است فرهنگی و تجاری که در فواصل 5 ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که اکسپو 2015 در شهر میلان ایتالیا و به مدت مدت شش ماه از 1 می  تا 31 اکتبر 2015 با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» برگزار شد.

    وی افزود: این شعار با انتخاب میلان برای میزبانی اکسپو 2015 توسط ایتالیا مطرح شد تا بدین ترتیب شرکت کنندگان در این نمایشگاه نقطه نظرات و همفکری خود را در مباحثی همچون ارائه راهکارهایی برای تضمین تامین آب و غذا، افزایش امنیت غذایی، حفظ تنوع گیاهی و جانوری و مباحث دیگری در رابطه با عنوان انتخابی نمایشگاه که یک مشکل همگانی است، به چالش بکشند.

    امیدوار بیان کرد: یکی از حوزه‌های این نمایشگاه با موضوع دانش تغذیه و توسعه پایدار و امنیت غذایی در رابطه با تحقیقات و ابداعات انجام یافته در زمینه امنیت غذایی بود که مضمون این تحقیقات در قالب 5 موضوع شامل مدیریت پایدار منابع طبیعی، بهبود کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی، بازار جهانی و اقتصادی پویا، توسعه پایدار برای اجتماعات کوچک روستایی و حاشیه نشین و عادات غذایی جامعه مشخص شد.

    معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در این میان طرح تامین مالی خرد پس از بازدید مدیران و کارشناسان اعزامی از کشور ایتالیا به عنوان روشی مبتکرانه و موفق ارزیابی شد و یکی از کاندیداهای شرکت کننده در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو میلان 2015 معرفی شد.

    وی گفت: این طرح در سازمان بهزیستی با همکاری بانک کشاورزی و موسسه بین‌المللی تاک از اواخر سال 85 توسط دفتر توانمندسازی زنان و خانواده معاونت امور اجتماعی برای تشکیل 150 گروه خودیار و ظرفیت سازی در مراکز غیردولتی چندین استان از جمله استان اردبیل به صورت پایلوت آغاز شد که هم اکنون نیز در حال اجراء و پیگیری است.

    امیدوار اظهار کرد: کاهش نسبی فقر در ابعاد مختلف مالی، فرهنگی و اقلیتی، توسعه و بسط عدالت اجتماعی از طریق فراهم ساختن زمینه دسترسی گروه‌های آسیب پذیر اقتصادی و کم درآمد فاقد ضامن و وثیقه به تسهیلات بانکی، ایجاد و افزایش توان کار برای رسیدن به ارزش افزوده، کاهش نرخ بیکاری و کمک به ارتقای سطح پس انداز ملی و کرامت انسانی افراد از اهداف اصلی این طرح  محسوب می‌شود.

    معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه طرح تامین مالی خرد در 8 روستا و محله شهری شهرستان خلخال در حال اجرا است که در مجموع 26 گروه به تعداد 398 عضو مشارکت فعال دارند، افزود: این طرح از اواخر امسال در شهرستان مشگین‌شهر با ظرفیت 100 گروه و با هدف ایجاد توانمندی اقتصادی برای حداقل یک هزار و 500 نفر عملیاتی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت