معرفی آثار نویسندگان یزدی در بخش جنبی نمایشگاه کتاب یزد

عصر نمایشگاه- آثار نویسندگان یزدی در بخش جنبی نمایشگاه کتاب یزد معرفی شد .

معرفی آثار نویسندگان یزدی در بخش جنبی نمایشگاه کتاب یزد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، یکی از برنامه‌های مورد استقبال بازدیدکنندگان از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد حافظ‌خوانی نابینایان بود که روز گذشته در بخش جنبی این نمایشگاه برگزار شد.

    رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد دراین مراسم گفت: توانمندی نابینایان علاقه مند در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی در بیان و ادای کلمات داشته است. استعدادهای موجود در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد و بر مبنای توانمندی‌هایی که شاهدیم می‌توان با همکاری صدا و سیما برنامه‌های ارزشمندی را به اجرا گذاشت.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد بیان کرد: متاسفانه منابع و کتاب‌هایی که نابینایان بتوانند از آنها استفاده کنند بسیار محدود است و نیازمند تقویت زمینه‌های نشر در این ساختار هستیم. باید زمینه‌ای برای دسترسی به فایل متن کتاب‌های گویای نابینایان ایجاد شود تا بتوانیم منابع مورد نیاز آن‌ها را  بر این مبنا تامین کنیم.

    معرفی آثار نویسندگان و شاعران یزد
    معرفی 8 عنوان کتاب در قالب‌های شعر و داستان با حضور نویسندگان آثار دیگر برنامه بخش جنبی نمایشگاه کتاب یزد بود. در این برنامه که با همکاری موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره یادداشت نو یزد برگزار شد، ابتدا نویسندگان به معرفی کتاب‌های خود پرداخته و سپس گزیده‌ای  از آثار برای حاضران قرائت شد.

    کتاب‌های «برگی از بهار» به قلم محمدعلی مصدق منشادی، «عشق معنا شدنی نیست»، «بدرقه باران» و «بازهم لحظه‌ای از شعر فراتر» به قلم محمدعلی بستان و «همه را شکل یار می‌بینم» به قلم محمد نظری ندوشن از آثار معرفی شده در این برنامه بود. همچنین کتاب‌های دیگری چون «افسانه سرزمین عشق» به قلم سید محمدرضا عزیزالدینی عزآبادی، «قلبم پنج کار می‌کند» به قلم محمدجواد حلوائی و «آموزش عروض» به قلم فاطمه چاشنی گیر از دیگر آثار ارائه شده در برنامه معرفی کتاب‌هایی منتشر شده از نویسندگان یزدی بود.

    قصه‌گویی برای کودکان
    در آغازین روز از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه‌های دیجیتال یزد، برنامه قصه‌گویی برای کودکان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در غرفه برنامه‌های جنبی نمایشگاه برگزار شد. در این برنامه که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز حضور داشت، مربی فرهنگی کانون در جمع کودکان و خانواده‌های آنها به قصه‌گویی با لهجه یزدی پرداخت.

    عباسعلی دانافر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان این برنامه گفت: قصه‌گویی از زیربنایی‌ترین ابزارها و کانال‌های غیرمستقیم و جذاب در جامعه‌پذیری کودکان است. قصه‌گویی به کودکان مفاهیم انسانی، اخلاقی و مهارت‌های زندگی را با روش‌های جذاب آموزش می‌دهد و آنها را با ارزش‌های مختلف فرهنگی آشنا می‌سازد.

    دانافر با اشاره به این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهادی فرهنگی است که در حوزه کودک و نوجوان محصولاتی متنوع و پر مخاطب تولید می کند، گفت: بر مبنای همین رویکرد در این نمایشگاه 300 عنوان کتاب در غرفه کانون عرضه می‌شود. در نمایشگاه بزرگ  کتاب یزد همه روزه دو غرفه هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به ارائه برنامه‌های مختلف آموزشی می‌پردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت