رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری:

برگزاری ۲ نمایشگاه نقاشی در ساری

عصر نمایشگاه- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری گفت: این شهرستان در ماه جاری میزبان دو نمایشگاه نقاشی با عناوین 'آسایا' و ' برکت برکت' است.

برگزاری ۲ نمایشگاه نقاشی در ساری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حمید رضا عشریه زمان و مکان نمایشگاه های آسایا و برکت برکت را به ترتیب از یکم الی پنجم و پنجم تا نهم این ماه در مجتمع فرهنگی ارشاد و نگار خانه هفت آینه ساری اعلام کرد.
    وی افزود: نمایشگاه آسایا حاوی 62 اثر شامل طراحی و نقاشی با مداد کنته، مداد رنگی، گواش، آبرنگ، رنگ روغن، خودکار و ویترای روی شیشه اثر استاد بهزاد قنبری و چند تن از هنر جویانش است.
    او گفت: نمایشگاه 'برکت برکت' نیز شامل 20 اثر از اعظم فرخی، مهناز خلیلی، پریسا علیزاده و مبینا طاهری است که عواید حاصل فروش آثار صرف امور خیریه خواهد شد.
    عشریه یاد آور شد: هنردوستان می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در تاریخ یاد شده از ساعت ١٦تا 20 به نشانی ساری ،میدان راه آهن ،خیابان مازیار ،مازیار یکم ،نگارخانه هفت آینه مراجعه کنند.
    وی همچنین از اجرای مراسم نوروز خوانی، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی و نمایش کمدی موزیکال 'آقای مهربان' به عنوان دیگر برنامه های این ماه یاد و خاطر نشان کرد: برنامه های مفرح در ایام فاطمیه برگزار نخواهد شد.
    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مرکز مازندران با بیان اینکه نوروز خوانان در قالب کارناوال شادی از میدان امام خمینی(ره) تا میدان ساعت ساری به حرکت در می آید، گفت: حفظ فرهنگ بومی و انتقال آن به گردشگران مورد توجه ستاد تسهیلات سفر است.
    نوروز خوانی (نوروز خونی) یکی از بخش های موسیقی آیینی مازندران است که معمولا از نیمه دوم اسفندماه آغاز شده و به ندرت تا دهه اول فروردین ادامه دارد.
    نوروز خوان که در مازندران نوروز خون اطلاق می شود همراه با یک یا دونفر به درب خانه ها رفته و با اطلاعاتی که قبلا از اوضاع و احوال صاحب خانه کسب کرده به حمد و ستایش خداوند و ائمه و اطهار و وصف خانه واعضای آن می پردازد و ضمن آن تقاضای انعام و عیدی می کند، اگر صاحب خانه انعام داد با ابیاتی او را دعا و در غیر این صورت با اشعار گله آمیز به در خانه دیگری می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت