مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان :

ساخت نمایشگاه دایمی صنایع دستی سمنان ۱۰ میلیارد ریال نیاز دارد

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ساخت نمایشگاه دایمی و مرکز آفرینش های هنری صنایع دستی سمنان برای ساماندهی عرضه فروش محصولات این حوزه به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ساخت نمایشگاه دایمی صنایع دستی سمنان ۱۰ میلیارد ریال نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حسین خواجه بیدختی در حاشیه سفر یک روزه زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به سمنان افزود: هدف از ساخت نمایشگاه صنایع دستی در سمنان توجه به بازار فروش این محصولات است و تاکنون برای راه اندازی این طرح 2 میلیارد و500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.
    وی ادامه داد: براساس طراحی اولیه، بهره برداری ازاین نمایشگاه تا پایان سال 96 به اتمام می رسد و باید برای افزایش رونق کسب و کار در حوزه صنایع دستی سمنان با احداث مکان های عرضه این محصولات توجه بیشتری شود.
    خواجه بیدختی اضافه کرد: ساخت نمایشگاه صنایع دستی در سمنان طرح مهم اشتغال آفرین تاکنون هشت درصد پیشرفت داشته است و در 4 هزار مترمربع زیر بنا در حال ساخت است و برای تکمیل این طرح مهم استانی باید سایر دستگاه های اجرایی تلاش بیشتری با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری داشته باشند.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد: این طرح در راستای برنامه های اقتصادی مقاومتی در حال راه اندازی است و زمین ساخت آن نیز تحت تملک دولت بوده که به این اداره کل واگذار شده است.
    وی گفت: هنرمندانی خوش ذوقی برای ارایه صنایع دستی در استان سمنان فعالیت می کنند که باید با برنامه ریزی های دقیق و حمایت های همه جانبه فروش این آثار هنری در بین اقشار مردم استان رواج یابد.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطر نشان کرد: ظرفیت صنایع دستی در استان منحصربه فرد است و مزیت های این استان در تولید زیراندازها، نساجی سنتی و سفال و سرامیک در کشور صاحب سبک است.
    چهار هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارند و سفال و سرامیک، گلیم، جاجیم، نازک‌کاری چوب، روزدوزی‌های سنتی، سنگ‌های نیمه قیمتی، قلمکار، نمد و سراجی سنتی از جمله صنایع دستی بومی استان سمنان است.
    زهرا احمدی پور صبح امروز در سفری یک روزه به سمنان، از بناهای تاریخی فرهنگی مختلف بازدید کرد و عصر امروز در نشست هایی با فعالان و سرمایه گذاران حوزه صنایع دستی و گردشگری، مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد و در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان حضور می یابد.
    در این بازدیدها محمدرضا خباز استاندار، مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استانداری، حسین خواجه بیدختی مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از مدیران و فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان، زهرا احمدی پور را همراهی کردند.
    تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است.
    استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت