در دانشگاه خلیج فارس بوشهر؛

نمایشگاه دستاورد دانشگاههای سبز کشور در بوشهر گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه دستاوردهای دانشگاههای سبز کشور امروز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر گشایش یافت.

نمایشگاه دستاورد دانشگاههای سبز کشور در بوشهر گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، دبیر اجرایی همایش ملی دانشگاه سبز که از روز چهارشنبه در بوشهر آغاز شد، گفت: این نمایشگاه که در هفت غرفه برپاشده به مدت 2 روز صبح و عصر پذیرای علاقه مندان به حوزه مدیریت سبز است.
    احمد جامه خورشید افزود: در این نمایشگاه، دانشگاههای سبز آخرین دستاوردهای خود در حوزه مدیریت سبز را به نمایش عموم گذاشته اند.
    وی اضافه کرد: دانشگاههای صنعتی سهند و شهید مدنی آذربایجان شرقی، علم و صنعت ایران، شیراز، خلیج فارس بوشهر، اصفهان و پژوهشگاه مواد و انرژی تهران در این نمایشگاه شرکت دارند.
    جامه خورشید ادامه داد: طرح های مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز دانشگاه، سامانه هواشناسی، سیستم تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه، حمل و نقل ریل باس، بزرگترین نیروگاه خورشیدی، نخستین نرم افزار پیام رسان بومی (NOTICE) و تصاویری از ساختمان مظهر معماری سبز از جمله طرح های ارائه شده در این نمایشگاه است.
    وی گفت: کودهای ارگانیک ساخته شده از ضایعات دانشگاه خلیج فارس از جمله ضایعات نخل و سلف سرویس دانشگاه، جلبک های بومی استان بوشهر که دارای مواد عالی و معدنی فراوانی هستند از جمله محصولات به نمایش در آمده در نمایشگاه دستاورد دانشگاههای سبز است.
    نخستین همایش ملی دانشگاه سبز با مشارکت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر آغاز شده و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.
    در این همایش کارشناسانی از سازمانهای حفاظت محیط زیست، برنامه و بودجه، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، نمایندگان دانشگاههای کشور و مسئولان استان بوشهر حضور دارند.
    دانشگاه سبز(green university) در جهان به عنوان جایی شناخته می‌شود که همه فعالیت‌های آن بر اساس چشم انداز توسعه پایدار صورت می‌گیرد و نشان دهنده مسئولیت مهم آموزش عالی در توسعه جامعه است.
    نخستین بار در جهان موضوع دانشگاه سبز و توسعه پایدار توسط یک فرد آمریکایی مطرح شد.
    او در سال 2005 میلادی یک انجمن حرفه‌ای با عنوان انجمن توسعه پایدار و پیشرفت آموزش عالی را تشکیل داد که این انجمن در دنیا به اختصار با عنوان AASHE شناخته شد.
    اما هم اکنون AASHE به دانشگاه‌هایی گفته می‌شود که بالاترین سطح موفقیت را در طراحی‌های سبز و توسعه آن در جوامع اطراف خود دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت