رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی :

تخفیف ۱۵ درصدی قیمت ها در نمایشگاه بهاره

عصر نمایشگاه- رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از تخفیف ۵ تا ۱۵ درصدی قیمت کالاها در نمایشگاه بهاره که از ۱۱ اسفند در ۵ نقطه تهران آغاز به کار خواهد کرد خبر داد.

تخفیف ۱۵ درصدی قیمت ها در نمایشگاه بهاره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از جام جم ، محمد آقاطاهر با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در مواد غذایی و تامین مایحتاج مردم برای روزهای پرتقاضای ایام عید وجود ندارد گفت: هم اینک انبارها مملو از مواد غذایی است و در نمایشگاه بهاره که از 11 اسفند ماه شروع می شود کالاها با 5 تا 15 درصد تخفیف عرضه می شود.

    به گفته وی نمایشگاه بهاره در پنچ نقطه تهران از جمله حکیمیه تهرانپارس، پارک ارم ،‌خاوران ،‌بوستان ولایت و مصلی با حضور اصناف مختلف تا 20 اسفندماه گشایش می یابد.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت ها نسبت به ماه گذشته در بازار تغییری داشته است گفت: برنج و حبوبات افزایش قیمتی نداشته است اما منتظر ارزان شدن بودیم که آن اتفاق هنوز نیفتاده است، البته در مورد برنج خارجی شاهد ارزان شدن قیمتش بودیم ، چون دولت برنج هندی دانه بلند را به موقع توزیع کرد و باعث شد قیمت برنج خارجی کاهش و در بازار آرامش ایجاد شود . درمورد برنج ایرانی و حبوبات هنوز منتظر ارزان شدن این اقلام هستیم که هنوز این اتفاق نیفتاده است امیدورایم محقق شود.

    وی با اشاره به تغییرات قیمت پس از آزاد شدن ترخیص برنج‌های وارداتی گفت: پس از ورود محموله‌ها به بازار شاهد کاهش قیمت برنج خارجی بودیم، اما قیمت برنج ایرانی متغیر است و در عمده فروشی‌ها از کیلویی 8000 تا 13 هزار تومان است.

    به گفته رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، قیمت حبوبات در بازارنسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش قیمت داشته است . وی در این باره توضیح داد ، البته بارندگی و تولیدات این محصول خوب بود اما شاید یکی از دلایل این گرانی این باشد که آن مقدار نیازی که باید وارد کشور می شد به موقع انجام نشد ، همینطور یکی از دلایل آن می تواند صادرات دو قلم از کالاهایی که خودمان درآن دارای مزیت هستیم باشد که در ابتدای فصل صورت گرفت و تا حدودی به افزایش قیمت ها دامن زد.

    به گفته وی، برای تنظیم بازار دولت اقدام به واردات کرده است که هم اینک در انبارها موجود است و اگر توزیع شود بر بازارتاثیر می گذارد.

    وی درمورد وضعیت روغن در بازار نیز گفت: وضعیت روغن هم خوب است چرا که این کالا به موقع وارد کشورشده است و از نظرروغن مایع وجامد کمبودی دربازار وجود ندارد.

    وی بر لزوم هماهنگی دولتی ها با اصناف تاکید کرد و گفت: برای تامین به موقع نیازکشور با مواد غذایی باید دستگاههای دولتی با اصناف تعامل داشته باشند که دیگر شاهد نگرانی هایی که در مقطعی درمورد شکر بوجود آمد و در محاسبات اشتباه شده بود نباشیم.

    به گفته آقا طاهر، اگر دولت با اصناف بخصوص وارد کنندگان تعامل داشته باشند این کمبود ها را می توانند به موقع رصد واقدام به تامین آن کنند تا قیمت ها افزایش نیابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت