از فاطمیه تا میلاد حضرت زهرا(س)؛

نمایشگاه «کتاب ریحانه» در مشهد برگزار می شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «کتاب ریحانه» در ایام فاطمیه تا میلاد حضرت زهرا (س) در قالب ویژه برنامه های فرهنگی هنری آستان قدس رضوی در مشهد برگزاری می شود.

نمایشگاه «کتاب ریحانه» در مشهد برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با خبر برگزاری نمایشگاه «کتاب ریحانه» اظهار کرد: این نمایشگاه که با محوریت عرضه و نمایش کتب و آثار فاطمی برگزار می شود، همزمان با ایام فاطمیه نخست از 25 بهمن ماه آغاز شده و تا میلاد حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر ادامه دارد.

    حسین سعیدی عنوان کرد: سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای بسیار روشنی و تمام نمای ابعاد مختلف زندگی بشری است که توجه به سیره آن ها برای هدایت اعتقادی، تربیتی و علمی جامعه و نهادینه کردن آن برای آیندگان امری ضروری محسوب می شود.

    مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: بر همین اساس بازشناسی ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت زهرا (س) که از آغاز کودکی نمونه‌ کامل انسانی و اسوه‌ای برجسته برای همگان به خصوص زنان عالم بوده و هست، دارای اهمیتی بسیار و جایگاه شاخصی است.

    وی با بیان این وجود صدها نکته درس آموز و معرفت آفرین در سبک و سیره فاطمی که برای شیفتگان تهذیب و تربیت ره توشه‌هایی ارزشمند و جاودان است، افزود: در همین راستا انتشارات آستان قدس رضوی با توجه به لزوم بازشناسی سیر فاطمی و همچنین ایام سوگواری حضرت زهرا (س)  نسبت به برگزاری نمایشگاه کتابی تحت عنوان «نمایشگاه ریحانه» اقدام کرده است.

    سعیدی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه تعداد 200 عنوان کتاب در کلیه حوزه های مرتبط با سبک و سیره حضرت زهرا (س) برای علاقه‌مندان و مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است، گفت: آثار عرضه شده در «نمایشگاه کتاب ریحانه» با تخفیف 30 درصد در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می گیرد.

    وی تصریح کرد: در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوعاتی مانند شخصیت، زندگانی، باورها، عقاید و سیره حضرت فاطمه(س) برای مطالعه و بازشناسی دقیق‌تر زندگانی این بانوی پرهیزگار با دقت نظر ویژه انتخاب و در معرض دید عموم مخاطبان قرار گرفته شده است.

    مدیر عامل «به نشر» همچنین خاطرنشان کرد: در کنار آثار و کتاب های منتشر شده از سایر ناشران با موضوع حضرت زهرا(س)، تعدادی اسناد و مدارک با موضوع عفاف و حجاب و همچنین تابلوهای هنری با این موضوع توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در این نمایشگاه عرضه می شود.

    وی تاکید کرد: این نمایشگاه طی ساعات 9 الی 21 در محل فروشگاه مرکزی انتشارات آستان قدس رضوی واقع در مشهد، خیابان امام خمینی(ره)، روبروی باغ ملی برپا و پذیرای بازدید کنندگان محترم می باشد.

    سعیدی در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه در قالب ویژه برنامه های فرهنگی هنری آستان قدس رضوی توسط به نشر و با همکاری سازمان کتابخانه ها،موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت