در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران ؛

نمایشگاه مجسمه «تاثیر تغذیه بر آناتومی» افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه مجسمه «تاثیر تغذیه بر آناتومی» در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برپا شد.

نمایشگاه مجسمه «تاثیر تغذیه بر آناتومی» افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، فرهاد ابراهیمی در آیین افتتاح نمایشگاه مجسمه «تاثیر تغذیه بر آناتومی» که یک‌شنبه 8 اسفندماه در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برپا شد، اظهار کرد: شروع ساخت و خلق این مجسمه‌ها از سال 71 در کنگره تغذیه و روز جهانی غذا، بود که با همکاری دانشکده بهداشت و گروه تغذیه این نمایشگاه در آن دوران شکل گرفت. در ادامه در کنگره‌های پزشکی مرتبط با تغذیه، نمایشگاه را دایر کردم و آثار نیز به مرور اضافه شدند و مجسمه‌های جدید شکل گرفتند.

    وی ادامه داد: حدود 40 اثر به نمایش گذاشته شده است. به مرور نیز این آثار کامل‌تر می‌شوند. برای خلق این مجسمه‌ها، از تکنیک‌های مختلف استفاده کرده‌ام و همچنین درباره محتوای آثار تحقیق کرده‌ام. در ساخت آثار با اساتید علوم پزشکی و تغذیه چون استاد جزایری، سیاسی، کشاورز، شیخ‌الاسلامی و ستوده همکاری داشتم.

    ابراهیمی خاطرنشان کرد: مبحث تغذیه جزئی از دروس دانشجویان پزشکی است و با برپایی این نمایشگاه قصد داشتیم نگاه دانشجویان به این آثار و مبحث سوء تغذیه و بحران ها و بیماری‌های موجود در این زمینه را ببینیم.

    این هنرمند مجسمه‌ساز با بیان اینکه هر انسانی نسبت به بحران‌ها و آسیب های موجود در جهان حساس است، اظهار کرد: وقتی وضعیت مردم یمن و یا کشورهای جنگ‌زده و قحطی‌زده را می‌بینیم، تاثیر می‌گیریم. تفاوتی هم ندارد که فرد هنرمند و یا غیر هنرمند باشد. زمانی که در دوران دانشجویی تصاویری از گرسنگان و قحطی‌زدگان در مجله نشنال جغرافی می‌دیدم تاثیر می‌گرفتم و خواستم با شیوه ای که در مجسمه سازی می دانم، کاری انجام دهم تا این مشکلات را نشان دهم.

    وی تصریح کرد: هدف هنرمند بزرگنمایی درد و آلام جامعه است. هنرمند قصد دارد شرایط را به مردم، دولت‌ها و مسئولان نشان دهد و آن‌ها برای رفع مشکلات فکری کنند.

    در آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار فرهاد ابراهیمی شخصیت‌هایی همچون مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، دکتر مهدی نوروزی، مدیر فرهنگی، هنری و دانشجویی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر جعفریان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند.

    علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «تاثیر تغذیه بر آناتومی»، می‌توانند از یک‌شنبه 8 اسفندماه تا هفدهم اسفند، همه روزه (به غیر از پنج‌شنبه ها و جمعه‌ها) از ساعت 10 صبح تا 16 به محل برپایی آثار واقع در سالن سیتی سنتر دانشکده پزشکی دانشگاه تهران واقع در خیابان قدس، خیابان پورسینا، درب شمالی دانشگاه تهران مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت