معرفی برگزیدگان دو سالانه ملی هنر توحیدی خوشنویسی

عصر نمایشگاه- علی مراد خانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: درمعرفی هنر و خودمان ضعیف عمل کرده ایم چرا وقتی نامی از هنر شرق برده می شود به کشور چین و هنرمندان چینی توجه می شود در صورتی که ما افرادی داریم که فعالیت و آثار آنها به عنوان یک گوهر ارزشمند مطرح است.

معرفی برگزیدگان دو سالانه ملی هنر توحیدی خوشنویسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مرادخانی اظهار کرد: نگاه جهان را با دیپلماسی هنر می توانیم نسبت به خودمان تغییر دهیم ولی کمتر این کار انجام شده است جالب این است که همه پدیده های آن در اختیار داریم ولی کمتر به دنبال این هستیم که آنرا انجام دهیم.
    وی بر فعال کردن دبیرخانه دوسالانه ملی هنر توحیدی تاکید کرد و گفت: با فعال کردن این دبیرخانه می بایست جایزه ویژه ای با عنوان یکی از هنرمندان اصیل و بزرگ کشورمان تعیین شود و این جایزه در آینده ملاک و معیار قرار بگیرد.
    معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما باید کاری کنیم تا هنگامیکه نامی از هنر شرق برده می شود نام ایران که جایگاه اصلی آن است در ذهن متبادر شود.
    مرادخانی همچنین پیشنهاد داد: در این جشنواره از هنرمندان دیگر کشورها هم نیز دعوت شود و کم کم آنرا به صورت بین المللی برگزار شود.
    در این مراسم به برگزیدگان در بخش خط نستعلیق، خط شکسته، نسخ و ثلث علاوه بر اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره، مبلغ 30 میلیون ریال نیز اهدا شد.
    در بخش خط نستعلیق، علی خیری، احمد احمدی، مجتبی شریفی و حمید جعفری از اصفهان، پیمان سادات نژاد از ایلام، سید مرتضی جعفری از ساری، یادگار خیام از سنندج، سید حیدر موسوی از قزوین، مصطفی عابدینی از قزوین و نیما الیکایی از کرج برگزیده شدند.
    مسلم بیگی، مرتضی صدقی، سید فاتح سید نطنزی از اصفهان، شمس الدین مرادی از ایلام، و امیر دانش مراغی از آذربایجان شرقی در بخش خط شکسته نستعلیق برگزیده شدند.
    در بخش خط نسخ، مصطفی رضایی از اصفهان، مجید سعید کافی از شاهرود و زهرا میبدی از قم و همچنین در بخش خط ثلث، علیرضا فلاحت پیشه از تهران، علی ایرانی و مجید داستانی از قم به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.
    در نخستین دوسالانه ملی هنر توحیدی (خوشنویسی) 400 اثر از استان‌هایی همچون اصفهان، قزوین، اراک، یزد، مازندران، گلستان، قم، تهران و آذربایجان شرقی به دبیرخانه جشنواره دو سالانه هنر توحیدی خوشنویسی اصفهان ارسال شده که از این میان ١٦٩ اثر به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد.
    همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان این جشنواره در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت