رئیس اتاق اصناف ایران :

مخالفت اتاق اصناف با برگزاری نمایشگاه های بهاره

عصر نمایشگاه-علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران ضمن اعلام مخالفت با برگزاری نمایشگاه های فصلی گفت: در نمایشگاه های فصلی از جمله نمایشگاه های بهاره، هیچ سازمان و نهادی بر کیفیت و قیمت کالاها نظارت ندارد.

مخالفت اتاق اصناف با برگزاری نمایشگاه های بهاره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایران ، فاضلی در نشستی خبری اضافه کرد: در حال حاضر بخشی از بنگاه های تولیدی موافق برگزاری چنین نمایشگاه هایی هستند چرا که با عرضه مستقیم کالا در پایان سال، نقدینگی مورد نیاز خود را تامین می کنند.
    وی افزود: با این حال، بخش عمده ای از اصناف با برگزاری چنین نمایشگاه هایی مخالف هستند زیرا نظارتی بر کیفیت و قیمت کالاها نیست. علاوه بر آن، زیرساخت های مورد نیاز برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی در کشور مهیا نشده است.
    رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: در نمایشگاه های فصلی، شرکت کنندگان مجبورند زیر چادر و در بدترین شرایط کالاهای خود را ارائه کنند، آیا نشان های تجاری معتبر(برند) در چنین شرایطی حضور پیدا می کنند؟
    فاضلی برگزاری بخشی از این نمایشگاه ها توسط دلالان را از دیگر چالش های این بخش عنوان کرد و افزود: به طور مثال از 26 نمایشگاهی که سال گذشته برگزار شد، تنها چهار نمایشگاه را اتحادیه ها و مابقی را دلالان و واسطه ها برگزار کردند.
    رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه برخی جریان ها از برگزاری چنین نمایشگاه هایی حمایت می کنند، گفت: در برخی موارد ما از دادستان حکم بستن نمایشگاه را گرفته ایم اما آن نمایشگاه به کار خود ادامه داده است و در مواردی ما به برگزاری نمایشگاهی معترض شده ایم اما برگزارکنندگان کار خودشان را کرده اند.
    وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در مورد برگزاری نمایشگاه های فصلی در استان ها به عهده استانداری، اتاق اصناف و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، افزود: در مورد برگزاری نمایشگاه در استان تهران، استاندار موافق برگزاری است اما سازمان صنعت، معدن و تجارت هنوز نظر خود را اعلام نکرده است.

    ** کمبود اعتبار و نیرو برای کنترل بازار
    فاضلی در پاسخ به سوالی در مورد حراج های غیرقانونی گفت: حراج ها باید بر اساس آئین نامه و زیر نظر اتحادیه های صنفی انجام شود، این در حالی است که امروزه بیشتر این حراج ها به صورت غیرقانونی برگزار می شود.
    وی به محدودیت های موجود در نظام بازرسی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 650 نفر بازرس وظیفه نظارت و بازرسی کل اصناف کشور را به عهده دارند.
    به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، بر اساس قانون، باید برای 10 ماه نخست سال جاری 350 میلیارد ریال به سازمان بازرسی اصناف پرداخت می شد که هنوز این اتفاق نیافته است.

    ** صندوق های مکانیزه فروش به سود اصناف است
    رئیس اتاق اصناف ایران در مورد «طرح تجهیز رایگان واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش» گفت: با اینکه قانون، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش را در سال 1390 تصویب کرده و آئین نامه اجرایی آن در خردادماه امسال به دولت تقدیم شده ، دولت هنوز آئین نامه اجرایی را تصویب و ابلاغ نکرده است.
    وی به افزایش یک هزار و 300 درصدی مالیات برخی واحدهای صنفی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برخی از اصناف به دلیل پرداخت مالیات های سنگین مجبور به تغییر شغل شده اند که تجهیز واحدهای صنفی به صندوق های فروش، موجب اجرای عادلانه قانون مالیات می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت