دبیر انجمن آهن و فولاد ایران :

مشارکت ۲۲۶ شرکت داخلی و ۷۰ شرکت خارجی در سمپوزیوم فولاد تبریز

عصر نمایشگاه- دبیر انجمن آهن و فولاد ایران از مشارکت ۲۲۶ شرکت داخلی و ۷۰ شرکت خارجی در سمپوزیوم فولاد در تبریز خبر داد .

مشارکت ۲۲۶ شرکت داخلی و ۷۰ شرکت خارجی در سمپوزیوم فولاد تبریز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، علی شفیعی در نشست خبری  سمپوزیوم فولاد ایران در تبریز در خصوص انجمن فولاد آهن و فولاد ایران اظهار کرد: این انجمن یکی از توانمندترین انجمن‌های علمی کشور است که از سال 1379 تاسیس شده و دارای 17 نفر عضو هیئت مدیره است. تفاوت اساسی این انجمن در مقایسه با سایر انجمن‌های علمی کشور، این است که  شش نفر از مدیران عامل بزرگترین شرکت‌های فولاد ایران اعضای ثابت آن هستند؛ همچنین پنج استاد دانشگاه، دو کارشناس صنعت از اعضای این انجمن است.

    وی با بیان اینکه این انجمن تاکنون 19 سمپوزیوم در استان‌های مختلف کشور برگزار کرده است، گفت: این برای نخستین بار است که سمپوزیوم فولاد در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

    دبیر انجمن آهن و فولاد ایران متذکر شد: این انجمن، مجله بین المللی آهن و فولاد ایران منتشر می‌کند که شعبات آن در دانشگاه‌ها موجود است.

    وی در خصوص سمپوزیوم‌های این انجمن، اعلام کرد: این انجمن، به همراه سمپوزیم ها، 19 نمایشگاه نیز برگزار کرده که در هریک از این نمایشگاه‌ها، بیش از 250 شرکت مشارکت داشته‌اند. در سمپوزیوم امسال آذربایجان‌شرقی  226 شرکت داخلی و 70 شرکت خارجی مشارکت می‌کنند.

    شفیعی یادآور شد: در سمپوزیوم  سال گذشته که در کیش برگزار شد، 25 شرکت خارجی مشارکت داشتند که امسال در تبریز این تعداد سه برابر شده است.

    وی افزود: در مراسم اختتامیه از برجستگان عرصه صنعت فولاد تقدیر می‌شود.

    دبیر انجمن آهن و فولاد ایران گفت: انجمن در راه تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه قدم نهاده است. انجمن فولاد تصمیم گرفته یک مرکز تحقیقات آهن و فولاد ایران را با ماهیت خصوصی ایجاد میکند، مقرر شده در این مرکز تحقیقات دانشگاهی در مقیاس صنعتی تکمیل شده و در صنعت مورد استفاده قرار بگیرد.

    وی افزود: این مرکز مراحل نهایی خود را با نام "مرکز تحقیقات آهن و فولاد خاورمیانه ثبت می کند، از شرکت های خارجی نیز برای سهامدار شدن در این مرکز تماس گرفته اند، تولید و ایجاد دانش فنی و کمک کردن به صنایع فولادی هدف اصلی ما از تاسیس این شرکت است.

    وی با بیان اینکه بسیاری از فولادهای تولید شده در کشور در  سال آینده جوابگوی نیاز کشور نخواهد بود، اظهار کرد: اکنون در دنیا، فولادهای پیشرفته با ضخامت کمتر و کیفیت بهتر تولید می‌شوند، در نظر داریم با بهره‌گیری از دانش فنی به روز تولید فولاد در کشور، سطح تولیدات فولاد را ارتقاء بخشیم و همچنین دانش فنی آن را نیز به سایر کشورها انتقال دهیم.

    شفیعی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان برای ایجاد این مرکز،  زمین 50 هزار متری در اختیار ما قرار می دهد.

    وی متذکر شد:  باید به سمت تولید فولادهای باکیفیت با ضخامت کمتر برویم، دانش فنی تولید فولاد در کشور وجود دارد، ولی هنوز فولادهای خوبی از لحاظ کیفی تولید نمی‌شود.

    شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم انجمن برای ایجاد شرکت و مرکز تحقیقات آهن و فولاد ایران، گفت: این مرکز کاملاً خصوصی است و بنا دارد تحقیقات دانشگاهی را با صنعت پیوند دهد.

    وی اضافه کرد: هدف از ایجاد این شرکت تولید دانش فنی است، در حال حاضر بسیاری از صنایع، چشم اندازی نداشته و فولادهایی که تولید می‌کنند، در 10 سال آینده قابل استفاده نخواهند بود، این شرکت با تولید دانش مورد نیاز برای تولید فولادهای پیشرفته و صادر کردن دانش فنی آن‌ها، راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت