معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران :

ریش وقیچی نمایشگاه بهاره مازندران در دست اصناف

عصر نمایشگاه- معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که برای نخستین بارتمام تصمیم گیری برگزاری نمایشگاه بهاره و مشارکت بازاریان در این رویداد اقتصادی به اصناف واگذار شد.

ریش وقیچی نمایشگاه بهاره مازندران در دست اصناف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، ابراهیم یعقوبی افزود : این واگذاری براساس سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر و امید در راستای واگذاری امور به تشکل های غیر دولتی عملیاتی شده است.
    وی اضافه کرد : صنعت، معدن و تجارت استان مازندران هیچ دخالتی در برپایی این نمایشگاه از لحاظ تعداد شرکت کنندگان و شهرهای متقاضی نخواهد داشت.
    به گفته وی این اداره کل طبق قانون کار سیاست گذاری و نظارت برقیمت کالا و اجناس ارایه شده در نمایشگاه را براساس توافق برعهده می گیرد.
    وی اظهارداشت : تاکنون اصناف وبازاریان استان برگزاری نمایشگاه را در هشت شهرستان مازندران شامل ساری، بابل، آمل،بهشهر، نوشهر، تنکابن،قائمشهر و رامسر در تقویم کاری قرار داده اند.
    یعقوبی مهلت برپایی نمایشگاه در این شهرستان ها را 10 تا 23 اسفندماه سال جاری اعلام کرد که باید کالاها با کیفیت اجناس موجود در بازار و با 15 تا 20 درصد زیر قیمت عرضه شود.
    معاون صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود : بازار حراجی و فروش فوق العاده درآستانه سال جدید نیز به اصناف واگذار شد و ما صرفا بر کیفیت کالا و قیمت آن مطابق با نرخ حراجی نظارت داریم.
    درحالی نمایشگاه بهاره در سال جاری در آستانه سال نو در مازندران در تقویم کاری قرار داده شد که در سال قبل به علت تثبیت قیمت ها این نمایشگاه از تقویم برنامه کاری حذف شده بود.
    در مازندران افزون بر 130 هزار واحد صنفی دارای پروانه وجود دارد و پیش بینی می شود حدود 20 تا 25 هزار واحد نیز فاقد پروانه کسب فعالیت داشته باشند.
    طبق بررسی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ازای هر 34 نفر در کشور یک واحد صنفی وجود دارد که در مازندران برای هر 25 تا 30 نفر یک واحد فعال است.
    طبق استاندارد جهانی برای هر 100 نفر در کشورهای توسعه یافته یک واحد صنفی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت