معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی :

برپایی نمایشگاه دستاوردهای برتر قرآنی،فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد در خرداد ۹۶

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تغییر زمان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای برتر قرآنی، فرهنگی و هنری که قرار بود در ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه برگزار شود،گفت: برگزاری این نمایشگاه به دلیل درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تاخیر افتاد و از سوم تا نهم خردادماه برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای برتر قرآنی،فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد در خرداد ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، حجت الاسلام طاها هاشمی با اشاره به برنامه‌های مهم نمایشگاه دستاوردهای قرآنی و فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: محصولات مکتوب فرهنگی اعم از کتاب، پایان‌نامه و مقالاتی که در حوزه‌های فرهنگی تولید شده است، به نمایش درمی‌آید.

    هاشمی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 40 درصد از آموزش عالی کشور برعهده دانشگاه آزاد است و شش میلیون فارغ‌التحصیل از 12 میلیون فارغ‌التحصیل کشور بعد از انقلاب مربوط به این دانشگاه است.

    معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در طول حدود سه سال گذشته بعد از استقرار تیم مدیریتی جدید در دانشگاه این دانشگاه برنامه‌محور شده و با بررسی کارشناسی از حدود 470 واحد دانشگاهی، تعداد قابل توجهی از واحدها و در واحدهای مادر ادغام شده است. به طوری که در حال حاضر 335 واحد مادر در سراسر کشور وجود دارد که اگر واحدهای سما به آن اضافه شود به 400 واحد خواهد رسید.

    وی از برنامه‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش، آموزش، جذب اعضای هیات علمی و ارتقاء سطح تسهیلات دانشگاهی خبر داد و گفت: 54 درصد تحصیلات تکمیلی کشور در حال حاضر برعهده دانشگاه آزاد است و این دانشگاه نقش خود را در توسعه تحصیلات تکمیلی به خوبی ایفا می‌کند.

    هاشمی تاکید کرد: در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی به تناسب فعالیت‌های چشمگیر دانشگاه حرکت شتاب‌دهنده‌ای را داشته‌ایم و واحدهای دانشگاهی در این حوزه‌ها برنامه‌های متناسبی را دنبال کرده‌اند.

    معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت جدی از دولت یازدهم به دانشگاه‌ها محول شد و پیش از این حلقه مفقوده‌ در آموزش عالی کشور بوده ، اما خوشبختانه با رشد چشمگیر و تشکیل مراکز رشد و نوآوری این حرکت در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود.

    وی ادامه داد: طبق بخشنامه‌ای که به واحدهای سراسر کشور ابلاغ کردیم به سمت تبدیل ایده‌های هنری، فرهنگی و ایده‌های جدید در حوزه علوم انسانی حرکت می‌کنیم و از ایده‌های نوآورانه حمایت خواهیم کرد.

    هاشمی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی که در قالب رویدادهای آموزشی تجربی با نام ایده تا عمل برگزار می‌شود، گفت: اولین کارگاه در کرمان برگزار شد و در این کارگاه که از 13 تا 16 آذرماه برگزار شد 17 ایده انتخاب شدند و به مرحله نهایی رسیدند.

    معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر فعالیت‌های این معاونت به ایجاد بازارچه‌های فن و هنر اشاره کرد و گفت: این بازارچه‌ها در راستای شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شدند و هر سال در هر استان یک بازارچه برپا می‌شود که اولین بازارچه در سیستان و بلوچستان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد.

    وی با اشاره به طرح استعدادیابی دانشجویان دانشگاه آزاد اظهار کرد: این طرح با همکاری اداره فرهنگی دانشگاه و پژوهشکده آفرینش‌های هنری و ادبی برگزار می‌شود و اگر بتوانیم در راستای این طرح 10 درصد از دانشجویان مستعد را شناسایی و حمایت کنیم 200 هزار دانشجوی هنرمند در مقاطع بالاتر می‌توانند وارد عرصه فعالیت شوند.

    به گفته هاشمی، در سال‌های گذشته در حوزه دانشجویی فعالیت‌های موثری در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است که در این راستا در بحث نقل و انتقالات دانشجویان با ایجاد سامانه جدید نقل و انتقال از هزینه‌های رفت و آمد و دغدغه دانشجویان برای انام امور مربوط به نقل و انتقالات دانشجویی کاسته شده است.

    معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با تدوین شیوه‌نامه جدید نقل و انتقالات دانشجویی، دانشجویان باردار می‌توانند از امکان دانشجوی میهمان استفاده کنند و با وجود اینکه در گذشته فقط یک انتخاب برای میهمان شدن داشتند در حال حاضر می‌توانند 5 گزینه را انتخاب کنند.

    وی ادامه داد: بررسی وضعیت آسیب‌های روانی دانشجویان از برنامه‌های دیگر دانشگاه آزاد است و این برنامه در 10 واحد دانشگاه آزاد در شهرستان‌ها اجرا شده و 4000 نفر در آن شرکت کردند.

    هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: طرح استاد معتمد نیز در واحدها اجرا می‌شود که براساس آن هر واحد دانشگاهی اساتید معتمد دانشجویان را معرفی خواهد کرد تا این استادبتواند به دانشجویان راهنمایی‌های مشاوره‌ای لازم را ارائه ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت