مشاور رئیس سازمان بورس :

توسعه فرهنگ سهامداری و سواد مالی در اولویت نمایشگاه بورس

عصر نمایشگاه- مشاور رئیس سازمان بورس از برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بورس از ۲۶ تا ۲۹ فروردین سال آینده خبرداد و گفت: توسعه فرهنگ سهامداری و سواد مالی در اولویت است.

توسعه فرهنگ سهامداری و سواد مالی در اولویت نمایشگاه بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از صدا و سیما ، یاسر فلاح رئیس شورای اطلاع رسانی بازار سرمایه گفت : فرهنگ سازی و معرفی دستاورد‌ها و ارتباط مستقیم با ذی نفعان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است و 160 شرکت در این نمایشگاه حضور می یابند.
    فلاح گفت : دوره دهم نمایشگاه با دو هدف افزایش آگاهی اجتماعی از صنعت مالی و آشنایی نزدیک اقشار مختلف مردم با خدمات مالی هر یک از بخش‌های بورس، بانک و بیمه تلاش می‌کند تا به هم افزایی صنفی، افزایش همکاری‌ها و ایجاد فرصت‌های همکاری برای یک سال آتی کمک کند.
    فلاح اظهار داشت : 16000متر مربع فضای نمایشگاهی در این نمایشگاه به صنعت مالی اختصاص دارد.
    مشاور سازمان بورس یادآورشد: دهمین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با استقبال خوب فعالان بازار سرمایه، بازار پول و صنعت بیمه روبرو شده است.
    یکی از بزرگترین مسائل بازار سرمایه ناآشنایی عموم مردم با این بخش از بازار مالی کشور است که با برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصت مناسبی برای آشنایی و معرفی بازار سرمایه فراهم می شود.
    محمودرضا خواجه نصیری مدیر عامل تأمین سرمایه آرمان هم با بیان مطلب فوق درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: نمایشگاه بورس، بانک، بیمه از زمانی که ایده آن شکل گرفته تا امروز و به مرور زمان پیشرفت خوبی کرده به طوریکه از یک نمایشگاه داخلی کوچک به یکی از بزرگترین نمایشگاه های منطقه تبدیل شده است.
    وی درباره مزیت های این نمایشگاه گفت: مزیت اصلی این نمایشگاه کمکی است که این رویداد در جهت معرفی بازار سرمایه و رونق در کسب و کار فعالان این عرصه ایجاد می کند، است.
    خواجه نصیری تصریح کرد: در نمایشگاه، نهادهای مالی پیشرو دستاوردهایشان را معرفی می کنند و در طول نمایشگاه ها شاهد رونمایی از دستاوردهایی نوینی خواهیم بود که به نوعی به بازار سرمایه و سرمایه گذاران کمک می کند.
    وی به ارتباط بین نهادهای مالی و شرکت ها در طول برگزاری نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در ارتباط های بین گروهی شرکت ها و نهادهای مالی مورد ارزیابی صنف خود قرار می گیرند همچنین حضور مقامات عالی رتبه کشور در طول برگزاری نمایشگاه و برپایی سمینارهایی تخصصی که در یکی دو سال گذشته در حاشیه نمایشگاه برگزار شده از جمله دستاوردهای خوب نمایشگاه است که در جهت خبررسانی بیشتر می تواند از آن بهره گرفت.
    این فعال بازار سرمایه در بخش پایانی گفتگو با "سنا" تصریح کرد: بازار سرمایه در کشور ما نیاز به معرفی بیشتری دارد و این نکته جدی است که همواره بخش زیادی از مردم ما نسبت به بازار سرمایه ناآشنا هستند و نیاز به خبررسانی در این خصوص بسیار زیاد است بنابراین می توان از برگزاری فاینکس در جهت آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه استفاده مطلوبتری کرد.
    وی تصریح کرد: پشتیبانی از این رویداد با خبر رسانی بیشتر می تواند به ارتقاء کیفیت و اثرگذاری بازار سرمایه کمک کند چون جریان خبری یکی از کمبودهای اساسی بازار سرمایه است و نمایشگاه می تواند این فضا را به درستی ایجاد کند تا معرفی خوبی به واسطه نمایشگاه در کشور رقم خورد.

    بزرگترین رویداد کشور در زمینه بورس، بانک و بیمه 

    با توجه به برگزاری نمایشگاه 95 در زمان ترافیک مجامع شرکت‌های بورسی و فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، براساس تدابیر اندیشیده شده برای سال 96 زمان برپایی این نمایشگاه فروردین ماه در نظر گرفته شد. 

    دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با هدف معرفی پتانسیل های بازار سرمایه به سرمایه گذاران خارجی، گسترش فرهنگ سهامداری، ارتقاء آشنایی بنگاه های اقتصادی با تنوع روش های تامین مالی و فرآیند پذیرش در بورس تهران و آشنایی عموم هموطنان با بازار سرمایه 26 تا 29 فروردین 96، در محل دائــمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود .

     حمید روح بخش، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران برپایی این نمایشگاه را بزرگترین رویداد کشور در زمینه بورس، بانک و بیمه دانست و با بیان مطلب فوق گفت: برپایی دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه علاوه بر فراهم کردن زمینه آشنایی اقشار مختلف جامعه با بازار سرمایه و پول، بزرگترین اجتماع فعالان بازار مالی را رقم می زند و توانمندی ها، نوآوری ها، دستاوردها و خدمات متنوع مالی را در معرض مشاهده و بهره برداری عموم بالاخص سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می دهند.

    وی به مشارکت کنندگان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: مشارکت کنندگان طیف گسترده ای از ارکان بازار، کارگزاری ها، تامین سرمایه ها، مشاوران سرمایه گذاری، سبد گردانان، هلدینگ ها، ناشران بورسی، بانک ها و بیمه ها هستند.

    مدیر روابط عمومی بورس تهران به علت تغییر زمان برپایی نمایشگاه در سال آتی اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه 95 در زمان ترافیک مجامع شرکت‌های بورسی و فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، براساس تدابیر اندیشیده شده برای سال 96 زمان برپایی این نمایشگاه فروردین ماه در نظر گرفته شد.

    روح بخش برنامه های بورس تهران، طی 4 روز برگزاری نمایشگاه را تشریح کرد و گفت: غرفه بورس تهران در سالن35(سالن ارکان بازار سرمایه) واقع است و 30 نفر از کارشناسان بورس تهران به سئوالات سهامداران، سرمایه گذاران، کارآفرینان، پژوهشگران و دانشجویان پاسخ خواهند داد. همچنین 14 دوره آموزشی در محل غرفه برگزار خواهد شد.

    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران تصریح کرد: در این دوره ها عناوین مختلفی در خصوص فرآیند پذیرش شرکت ها، معرفی تنوع روش های تامین مالی از طریق بورس، فرآیند سرمایه گذاری در بورس تهران، ساز و کار معاملات در بازار اختیار معامله و معرفی تارنمای بورس تهران برای عموم بازدید کنندگان برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت