از بخت‌آزمایی برای سفر خارجی مجانی تا دلبری روسیه

عصر نمایشگاه:روسیه را ببینید، این شعار تبلیغاتی کشوری است که این روزها هیأت گردشگری‌اش را به ایران فرستاده تا دل بازیگران گردشگری ایران را برُباید.

از بخت‌آزمایی برای سفر خارجی مجانی تا دلبری روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، از حدود چهار ماه پیش که روابط گردشگری روسیه و ترکیه تحت تاثیر تقابل‌های سیاسی دو کشور، وارد فاز تیره‌ای شد، ایران گوشه نظری به روس‌ها انداخت تا شاید سهمی از آن چهار میلیون گردشگر روس را جذب خود کند. هیأتی از ایران به روسیه رفت و هیاتی از آن کشور به ایران آمد و سرانجام توافقی بر سر برنامه اقدام مشترک شد، به این ترتیب روابط گردشگری دو کشور که سال ها یخ زده بود، وارد مرحله جدیدی شد.

    غرفه کشور روسیه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران که هم اکنون درحال برگزاری است، آن چنان با استقبال مواجه شده که شاید از تصور روس‌ها خارج بوده باشد. ایرانی‌های زیادی دنبال سفر به کشوری هستند که این روزها شایعاتی درباره سفر بدون ویزا به آن پخش شده است، اخباری که هم آژانس‌های ایرانی، هم آژانس گردشگری فدرال روسیه و مهمتر از آن وزارت خارجه این کشور، آن را صراحتا رد می‌کنند.

    با آن که ایران تصمیم گرفته است سهمی از بازار گردشگری روسیه به دست آورد؛ اما به نظر می‌رسد، روس‌ها کمی جلوتر از ایرانی‌ها حرکت می‌کنند. آنها دفتر اطلاع‌رسانی‌شان را به سرعت در تهران راه‌اندازی کردند و تصمیم گرفتند برای ایرانی‌ها بسته گردشگری حلال تهیه کنند و آژانس‌هایشان به ایران آمده‌اند تا راه‌های آسان سفر کردن به این کشور را نشان دهند. در نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز غرفه آن‌ها شلوغ‌تر از هر بخش خارجی دیگر است و با انبوهی از تفاضا مواجه شده‌اند که به خاطر سردی هوا در روسیه، از اواسط اردیبهشت ماه می‌توانند به آن‌ها پاسخ دهند.

    در سوی دیگر اما طرف ایرانی هنوز درحال برنامه‌ریزی است تا روس‌های علاقه‌مند به گشت و گذار را به ایران جذب کند، برای همین فعلا آن طرف کفه ترازو سنگینی می‌کند، اگرچه دو کشور توافق کرده‌اند براساس قوانین ملی خود به تسهیل امور تبادل گردشگر بین دو کشور، کمک کنند.

    در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران نیز جز روسیه کشورهای دیگری هم حضور دارند، جمهوری آذربایجان که به خاطر ارزانی تورهایش و نداشتن مشکل ویزا، با استقبال زیادی ار سوی ایرانی‌ها رو به رو شده است، آژانس‌های این کشور اصلا تصور نمی‌کردند کشورشان در ایران این همه طرفدار داشته باشد.

    مالزی و ویتنام نیز هنر خود را به نمایش گذاشته اند و باعث شده‌اند بازدیدکنندگان توقف بیشتری مقابل غرفه شان داشته باشند و البته کره جنوبی که به خاطر سریال‌هایش در ایران، طرفداران کمی ندارد. آژانس‌داران شرکت‌کننده از این کشور که برای دومین بار است در نمایشگاه تهران حاضر شده‌اند، می‌گویند؛ امسال با سال پیش خیلی فرق می‌کند، ایرانی‌ها زیادی برای سفر به کره جنوبی تمایل نشان داده‌اند.

    کره‌ای‌ها از دو برابر شدن درخواست‌ها برای سفر به این کشور خبر می‌دهند، البته این نکته را هم یادآوری می‌کنند که باید دید چه تعداد از این درخواست‌ها به نتیجه می‌رسد. کره جنوبی قوانین سختگیرانه‌ای برای صدور ویزای کشورش به اتباع ایرانی دارد.

    یونان نیز یکی از جدیدترین شرکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران است، کشوری با جزایر سفید و آبی و خوراک‌هایی که با معرفی آن‌ها به استقبال از گردشگران ایرانی آمده است. هیات یونان به همراه وزیر گردشگری‌اش به ایران سفر کرده تا مانند روسیه شانس خود را در این بازار جدید امتحان کند.

    قرعه‌کشی‌های سالن خارجی یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این نمایشگاه است و مشتاقانی دارد که هر روز برای امتحان شانس خود سری به گوی‌های شیشه می‌زنند تا شاید یک سفر و بلیط مجانی به یکی از همین کشورها نصیب‌شان شود. گاهی این مراجعات آن قدر زیاد و پیگرانه است که غرفه‌داران را به مرز پشیمانی می‌رساند.

    به گزارش ایسنا ،تهران تا روز جمعه (30 بهمن ماه) میزبان بخش‌های گردشگری از کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکیه، یونان، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، مالزی و نمایندگان ایرانی امارات است. در میان این شرکت کنندگان غرفه‌ای نیز به عراق اختصاص داده شده که از غایبان نمایشگاه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت