نمایش برترین های فناوری در «کنگره جهانی موبایل» بارسلونا

عصر نمایشگاه- با توجه به توسعه و پیشرفت در دنیای تلفن‌های همراه و لوازم جانبی آن و نیز تبلت، اینترنت اشیا، خودروهای فناورانه و...، کاربران در سی‌و‌یکمین دوره کنگره جهانی تلفن همراه MWC ۲۰۱۷ که از ۲۷ فوریه تا ۲ مارس در بارسلونا اسپانیا برگزار شد شاهد رونمایی از برترین طرح‌ها و ایده‌ها بودند.

نمایش برترین های فناوری در «کنگره جهانی موبایل» بارسلونا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایران آنلاین  ،کنگره جهانی تلفن همراه بزرگ‌ترین رویداد صنعتی تلفن همراه محسوب می‌شود که امسال در فضایی به مساحت 5/2میلیون مترمکعب برگزار شد و حدود 100هزار نفر از گجت‌ها، لوازم جانبی تلفن همراه، تبلت، واقعیت مجازی و نیز واقعیت افزوده، خودروها و... بازدید کردند.

    بازگشت گوشی نوستالژیک
    اگر شما از کسانی هستید که همیشه در کنگره تلفن همراه به‌دنبال برند یا نمونه‌های جدید گوشی بوده اید احتمالاً کنگره تلفن همراه امسال اسپانیا شما را ناامید کرده است چون امسال این کنگره بیش از اینکه به دنبال ارائه طرح‌های جدید باشد، تکامل نمونه‌های پیشین را مدنظر داشت اما ذکر یک نکته هم ضروری است و آن اینکه این نمایشگاه فقط به گوشی محدود نشده بود و تبلت و همچنین خودروهای متعددی در آن به نمایش گذاشته شد.یکی از نکات جالب کنگره امسال، بازگشت نوکیا با گوشی خاطره‌انگیز نوکیا 3310 بود. در این کنگره، نسخه‌ای جدید از گوشی نوکیا 3310 ارائه شد که به بازی Snake(مار)مجهز است و نمایشگر رنگی 2.4 اینچی با وضوح تصویر 240 در 320 پیکسل دارد. این گوشی جدید و نوستالژیک، قابلیت‌های جالب توجهی دارد که از آن جمله می‌توان به باتری این گوشی جدید اشاره کرد چرا که با یک بار شارژ کامل می‌توان تا 22 ساعت با آن مکالمه کرد. نوکیا 3310 جدید همچنین به یک دوربین 2 مگاپیکسلی مجهز است. البته درباره وزن این گوشی هم باید گفت که بسیار سبک‌تر از نمونه قبلی است و نصف آن وزن دارد اما کمی بزرگ‌تر از آن به چشم می‌آید. این گوشی فنلاندی که برای نخستین بار در سال 2000 رونمایی شد امسال پس از 17 سال با یک نمونه پیشرفته و به روز راهی بازار خواهد شد اما به این معنا نیست که نمونه قدیمی از یاد رفته است چرا که نسخه‌های اولیه 3310 به صورت بازسازی شده با قیمت 20 پوند در eBay به فروش می‌رسد. در کنگره تلفن همراه امسال، 3 گوشی نوکیا 3، نوکیا 5 و نسخه جهانی نوکیا 6 هم ارائه شد که برای مخاطبان بسیار جذاب بود.

    دنیای گوشی‌ها

    یکی از خوش شانس‌ترین گوشی‌های حاضر در کنگره امسال را شاید بتوان LG G6 دانست که به طور بی‌سابقه 31جایزه را در کنگره جهانی تلفن همراه اسپانیا MWC 2017 به خود اختصاص داد. بخشی از این جوایز از نگاه مردمی بوده و بخشی هم به طور رسمی و از نگاه محققان منابع خبری Wired Android Authority, Digital Trends, PCMag و TechRadarبه این گوشی تعلق گرفته است. کاربران به دنبال گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ هستند که البته بتوانند براحتی آن را با یک دست بگیرند.این موضوعی است که مورد توجه برنده امسال این کنگره قرار گرفته بود. این گوشی همچنین دوربین‌های پشتی دوگانه 13MP و نیز لنزهای استاندارد دارد که به کاربر اجازه می‌دهد با لنزهای باز و استاندارد عکس بگیرد. این گوشی کره‌ای همچنین از استحکام مناسبی برخوردار است. در کنگره تلفن همراه امسال اسپانیا گوشی‌هایی همچون بلک‌بری و سامسونگ هم حضوری چشمگیر داشتند. بلک بری با کمک کمپانی نرم افزار چینی TCL گوشی KEYone را ارائه داد که علاوه بر کیبورد دوست داشتنی و پرطرفدار فیزیکی بلک بری، به نرم افزار امنیتی بسیار مناسبی مجهز شده است. با کیبورد این گوشی براحتی می‌توان تایپ کرد و از سوی دیگر میانبرهایی هم روی گوشی وجود دارد که بسیار می‌تواند برای کاربر جالب توجه باشد. به‌عنوان مثال تنها کافی است حرفW روی کیبورد گوشی را لمس کنید تا به واتس اپ دسترسی پیدا کنید و با فشردن حرفF صفحه فیس بوک را مقابل خود می‌بینید، همچنین E برای ایمیل و حرف I برای باز شدن اینستاگرام در نظر گرفته شده است. سامسونگ هم امسال طی همکاری با کمپانی آلمانی مدادسازی استدلر، یک طراحی جالب توجه داشته است تا نسخه ویژه‌ای از قلم‌های S Pen stylus را برای دانش‌آموزان طراحی کند. این قلم بسیار شبیه به مداد کلاسیک Noris HB استدلر است و می‌تواند شما را به دوران کودکی ببرد.
    کمپانی موتورلا هم از قافله دور نماند و دو گوشی جدید Moto G5 با صفحه نمایش 5اینچی و نیز G5 Plus با صفحه نمایش 2/5اینچی را در کنگره تلفن همراه بارسلونا رونمایی کرد. G5 Plus دوربین 12مگاپیکسلی، پردازشگر اسنپ دراگون625 و نیز سی پی یو 8هسته‌ای دارد. سامسونگ همچنین تبلت گلکسی Tab S3 و نیز Galaxy Book را ارائه داد و نیز با هدست واقعیت مجازی خود که با همکاری کمپانی Oculus طراحی کرده است، حضوری موفق در نمایشگاه بارسلونا داشت. طراحان این هدست مدعی هستند که با کمک این گجت، کاربران می‌توانند تجربه بهتری از واقعیت مجازی داشته باشند. هوآوی هم یکی دیگر از برندهای موفق در کنگره تلفن همراه امسال اسپانیا بود و دو گوشی جدید P10با صفحه نمایش 1/5 اینچی و نیز گوشی بزرگ‌تر P10 Plusبا صفحه نمایش 5/5اینچی را در 8رنگ مختلف در کنگره تلفن همراه ارائه کرد. هوآوی در گوشی‌های جدید خود به دوربین‌ها برای عکاسی اهمیت زیادی داده به صورتی که هر دو دوربین‌های عقبی 20مگاپیکسلی و نیز دوربین جلویی 12مگاپیکسلی دارند و می‌توان بهترین عکس‌های پرتره را با کمک آن گرفت. هوآوی امسال در حوزه ساعت‌های هوشمند نیز خوش درخشید و ساعت‌های هوشمند Huawei Watch 2با بدنه پلاستیکی و نیز Watch 2 Classic را با بدنه فلزی ارائه داد که هر دو ساعت از نمونه‌های قبلی زیباتر و مجهز به جی پی اس، سنسورهای اندازه‌گیری ضربان قلب و نیز NFC برای Android Pay، میکروفون، وای فای و همچنین اسپیکر هستند.

    لوازم جانبی موبایل

    در کنگره تلفن همراه بارسلونا بازدیدکنندگان، لوازم جانبی تلفن همراه متعددی را هم شاهد بودند که شارژر گوشی هوشمند Kado Wallet یکی از این موارد بود. این شارژر که امسال جایزه کنگره تلفن همراه را نیز به خود اختصاص داد، بزرگتر یا حجیم‌تر از یک کارت اعتباری نیست و می‌توان آن را درون کیف پول جای داد. کابل این شارژر که قرار است تابستان با بهای 40 تا 50 دلار راهی بازار شودهم براحتی قابل جمع و جدا شدن از شارژر است تا دست و پاگیر نباشد. یکی دیگر از لوازم جانبی تلفن همراه هم که در کنگره ارائه شد، Tapdo بود که در واقع یک دکمه بلوتوثی مجهز به سنسور اثر انگشت است و تنها با لمس این دکمه می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلف را اجرا کنید به‌عنوان مثال برای این دکمه تعریف می‌کنید که با لمس آن توسط نخستین انگشت اشاره، موسیقی پخش شود و با بند دوم صدای موزیک کم و زیاد شود. این دکمه جایگزین مناسبی برای تکنولوژی بیومتریک محسوب می‌شود و قرار است با بهای 105 دلار راهی بازار شود. اگر هم می‌خواهید یک ویدئوی 360درجه‌ای باکیفیت بگیرید دوربین Giroptic iO بهترین گزینه است که در این نمایشگاه برای آیفون ارائه شد و قرار است با بهای 250دلار راهی بازار شود.

    ارتباط  بهتر خودروها با کاربران

    امسال تعداد خودروهای ارائه شده در کنگره تلفن همراه چندان کمتر از گوشی‌ها نبود و شاهد حضور 4 خودروساز بزرگ جهان پژو، بی‌ام دبلیو، دایملر و نیز فورد بودیم که با شعار«ارتباط را تقویت کن» در این رویداد حاضر بودند. پژو یک خودرو مفهومی ارائه داد که بر پایه پلتفرم اتصال ابری Artik سامسونگ و اینترنت اشیا کار می‌کند و به این ترتیب اطلاعات (data) را از ساعت‌های هوشمند، تلفن‌های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و... کاربران جمع‌آوری می‌کند و از آن برای کمک به راننده خودرو بهره می‌گیرد تا سفرهای درون شهری و برون شهری با کیفیت‌تر و با امنیت بالایی به ارمغان بیاورد. دایملر، بی‌ام دبلیو و فورد نیز استراتژی ویژه‌ای در خودروهای تولیدی خود به کار گرفته و در این کنگره ارائه دادند.  Jaguar Land Rover و کمپانی شل نیز با یکدیگر همکاری داشته و نخستین خودرو را ارائه داده‌اند که راننده می‌تواند از سیستم  پرداخت پول درون خودرو استفاده   و  هزینه سوخت را پرداخت کند. شاید این موضوع برای والدینی که نمی‌خواهند برای یک لحظه هم کودک خود را در خودرو تنها بگذارند بسیار مناسب باشد چون دیگرنیازی به پیاده شدن از خودرو نیست. مرسدس بنز هم دیگر برند خودرو بود که با کمک هوش مصنوعی، سیستمی ارائه داده که کاربر را با خودرو و خودرو را با جهان ارتباط می‌دهد. این برند خودرو آلمانی دستیار صوتی ویژه‌ای در خودرو تعبیه کرده است که می‌تواند به کاربر کمک‌های شایان توجهی بکند. به‌عنوان مثال اگر هوا بارانی باشد یا اینکه بخواهید یک مسافرت نسبتاً طولانی داشته باشید دستیار صوتی برایتان بهترین پیشنهادها را دارد تا سفری ایمن‌تر داشته باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت