مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی :

برپایی نمایشگاهی در راستای حمایت از کالا و سوغات ایرانی در مشهد

عصر نمایشگاه- مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ترغیب مردم به خرید سوغات و اقلام نوروزی خود از بین کالاهای ایرانی 'نمایشگاه مهر درخشان شماره ۲' در جوار حرم مطهر رضوی در مشهد برپا شد.

برپایی نمایشگاهی در راستای حمایت از کالا و سوغات ایرانی در مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمدامین توکلی زاده افزود: امسال نمایشگاه مهر درخشان شماره یک در آستانه سال جدید تحصیلی و در ماه پایانی تابستان در جوار بارگاه منور رضوی برپا شد و نمایشگاه مهر درخشان 2 در امتداد نمایشگاه قبلی است.
    وی ادامه داد: محوریت نمایشگاه مهر درخشان 2 محصولات فرهنگی، سوغات زیارت و اقتصاد درون ‌زا با حمایت از تولیدکنندگان داخلی است که محصولات این سه حوزه در قالب 110 غرفه عرضه می شود.
    او اظهار کرد: تولیدات مشاغل خانگی شامل صنایع دستی، محصولات چرمی، شیرینی‌های خانگی، گیاهان دارویی، تزیینات خانه و آشپزخانه، منسوجات ایرانی و اسلامی، محصولات فرهنگی شامل کتاب و نوشت‌ افزار، سوغات زیارت مشهد مقدس شامل فرش و تابلو فرش، سنگهای قیمتی و زیورآلات ویژه زائران کالاهای این غرفه ها را تشکیل می دهد.
    مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی گفت: سوغات سهم مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌ کند اما بیشترین سوغات زیارت در اعتاب مقدس ایران و عراق از دیگر کشورها تامین می‌شود در صورتی که می‌توان با طراحی سوغات فرهنگی مناسب علاوه بر انتقال پیام فرهنگی سوغات به تولیدکنندگان داخلی نیز کمک شایانی کرد.
    توکلی زاده افزود: از سوی دیگر برپایی این نمایشگاهها به اقتصاد درون زا، ترغیب مردم به آشنایی با کالاهای ایرانی مرغوب و خرید آنها و حفظ اشتغال تولیدکنندگان و اصناف کمک مطلوبی می کند.
    وی اظهار کرد: هیچ هزینه‌ ای از حضور تولیدکنندگان در این نمایشگاه گرفته نشده است و آستان قدس رضوی در این راستا به آنان کمک می کند تا بتوانند اشتغال خود را حفظ و محصولاتشان را به نحو مناسبی به زائران و مجاوران عرضه کنند.
    توکلی زاده گفت: نمایشگاه مهر درخشان 2 با همکاری معاونت امداد مستضعفان آستان قدس، کمیته امداد و بسیج سازندگی تا 31 فروردین‌ ماه آتی از ساعت 10 صبح تا 22 شب در مرکز نمایشگاهها و همایشهای آستان قدس رضوی دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت