درخشش صنایع‌دستی ایرانی نمایشگاه ایران در نخجوان

عصر نمایشگاه- محصولات صنایع‌دستی ایرانی نمایش شده در قالب نمایشگاه تولیدات ایران ویژه فروش نوروزی در نخجوان مورد استقبال گسترده مردم این جمهوری خود مختار جمهوری آذربایجان قرار گرفت .

درخشش صنایع‌دستی ایرانی نمایشگاه ایران در نخجوان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، این نخستین نمایشگاه نورزی ایران در نخجوان است که در قالب آن محصولات صنایع غذایی و صنایع‌دستی عرضه‌ می شود .
    محصولات رشته‌های مختلف سفالگری، ترمه‌دوزی، نقاشی، شیشه‌گری، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، گل‌آرایی، چوب کاری، سفره‌های تزیین‌شده هفت‌سین از جمله تولیدات عرضه شده به بازدید کنندگان این نمایشگاه است .
    این نمایشگاه با مساعدت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان تا 22 اسفند ماه جاری ادامه خواهد داشت .
    نمایشگاه نوروزی نخجوان نیز بطور متقابل از روز 17 اسفند به مدت یک هفته در محل نمایشگاه‌های دایمی ارومیه برگزار می‌شود.
    همزمانی این نمایشگاه‌ها با سفر رییس جمهور آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران از سوی مسوولان عالی‌رتبه ایرانی و نخجوانی به فال نیک گرفته‌شده و منصور آیرم سرکنسول کشورمان، آذر زینال اف معاون اول رییس مجلس عالی نخجوان، نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاح نمایشگاه تولیدات ایران ویژه فروش نوروزی در نخجوان سخنرانی کرده و بر اهمیت توسعه روزافزون روابط دوجانبه تاکید کردند.
    حسین آقازاده وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت مسوولان و مردم نخجوان به مقوله آموزش هنر و صنایع‌دستی ایرانی در نخجوان علاقمند بوده و در این زمینه مذاکراتی در جریان است تا دوره‌های آموزش صنایع‌دستی ایران در نخجوان برگزار و طرح‌های تولید و فروش برخی از محصولات صنایع‌دستی اجرایی شوند.
    وی افزود: مسوولان حوزه های فرهنگی و اقتصادی نخجوان به امر اشتغال‌زایی در بخش صنایع‌دستی اهمیت ویژه‌ای قایل هستند و نمایشگاه حاضر در بازشناساندن اشتراکات فرهنگی و هنری تاثیر مهمی دربرداشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت