معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

۳۱ بازارچه فروش محصولات صنایع دستی در کشور برپا می شود

عصر نمایشگاه- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم‎نامه‎ای منعقد شده که بازارچه فروش محصولات صنایع دستی در ۳۱ استان ایجاد شود.

۳۱ بازارچه فروش محصولات صنایع دستی در کشور برپا می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی در نشست با هنرمندان و فرهیختگان استان زنجان، افزود: استان زنجان به حق پایتخت شور و شعور حسینی است و میزبانی گرم مردم این استان مثال زدنی است.

    وی با اشاره به سالروز تولد امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی(ره) در بازیابی هویت زن مسلمان نقش بسیار مهمی داشت و الگوی سومی پیش روی زنان گذاشتند.

    معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده به نمایشگاه «بانوی بهار»  در زنجان  اشاره کرد وگفت: این نمایشگاه عطر و بوی نوروز را دارد و هنرمندان و بانوان شرکت کننده در این نمایشگاه، بهار را به خوبی به تصویر کشیده بودند.

    مولاوردی با بیان اینکه این نمایشگاه نمونه‎ای از هنر و توانمندی‎های بانوان بوده و ظرفیت‎های استان زنجان را به نمایش گذاشته است، گفت: وجود پارک بانوان یک ظرفیت بزرگ در استان  است و باید این پارک توسعه یافته و به یک الگو در سراسر کشور تبدیل شود.

    وی تصریح کرد: بسیاری از استان‎ها جای پارک بانوان خالی است و بانوان نیازمند یک فضایی این چنینی هستند و احداث این پارک یکی از مطالبات جدی بوده و در سفرها نیز مطرح شده است.

    مولاوردی به آغاز ایجاد بازارچه‎های فروش محصولات صنایع دستی در استانها اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا پایان دولت یازدهم، این بازارچه‎ها در همه استان‎ها راه‎اندازی شود.

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: با برندسازی و استانداردسازی محصولات می‎توان بازارهای خوبی برای محصولات شناسایی کرد که این موضوع نیز در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

    مولاوردی با بیان اینکه عرضه محصولات صنایع دستی به صورت منطقه‎ای و بین‎المللی از دیگر برنامه‎ها ی دولت تدبیر و امید است، افزود: بانوان روستایی فعال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در شرایط سختی این محصولات را تولید و عرضه می‎کنند و بانوان در بحث صنایع دستی  بهره اندکی می برند و بیشترین سود نصیب واسطه‎ها می‎شود که تاسف‎برانگیز است.

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یاد آورشد: موضوع غرفه و فروش محصولات صنایع دستی به عنوان یک حلقه مفقوده در کشور مطرح است و در این زمینه ضعف هایی وجود دارد ولی درصدد این هستیم که بازاریابی و بازاررسانی در حوزه محصولات صنایع دستی را داشته باشیم و در دستور کار است.

    مولاوردی افزود: با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم‎نامه‎ای منعقد شده و بر اساس آن در 31 بازارچه فروش محصولات صنایع دستی در 31 استان کشور راه‎اندازی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت