با حضور معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد؛

اولین نمایشگاه توانمندی های صادراتی منطقه آزاد ماکو گشایش یافت

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و صادراتی منطقه آزاد ماکو سه شنبه شب با حضور معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، امام جمعه و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو افتتاح شد.

اولین نمایشگاه توانمندی های صادراتی منطقه آزاد ماکو گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مشاور امور نمایشگاهی این سازمان در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطق آزاد ماکو از 17 تا 21 اسفند ماه امسال میزبان نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی این منطقه است و برخی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان این منطقه در حوزه های مختلف در این نمایشگاه حضور یافته اند.
    حسن الهوردی زاده افزود: شرکت های مختلف فعال در زمینه های تولید ، کشاورزی، انرژی، صنایع غذایی، معدن ، صادرات و... در این نمایشگاه حضور دارند.
    وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه همزمان با نخستین همایش توسعه صادرات منطقه آزاد ماکو برگزار می شود افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم و فعالان اقتصادی با صادرات، کشورهای هدف و مکانیزم‌های صادراتی، شناخت بازار، شرایط منطقه‌ای، ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگ‌ترین منطقه آزاد، حفظ و ارتقای موقعیت آن در مبادلات و توسعه اقتصادی درحال برگزاری است.
    رئیس کمیسیون بازرگانی و حمل‌ونقل اتاق بازرگانی آذربایجان غربی نیز درحاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: منطقه آزاد ماکو به عنوان بهترین مکان‌ سرمایه گذاری در ایران و سکوی صادرات به کشورهای منطقه با دارا بودن نمایشگاه بین المللی و مدرن در توسعه اقتصادی منطقه نقش عمده ای دارد.
    فاطمه قنبرپور افزود: برنامه ریزان اقتصادی به این نتیجه رسیدند که خروج از رکود در اقتصاد کشور مستلزم تحریک تقاضا با رونق تقاضای داخلی صورت گیرد که این موضوع، افزایش نقدینگی اجتناب ناپذیر را به همراه دارد..
    وی پیگیری رویکرد صادرات محور، رونق کارگاه های زودبازده، تامین زیرساخت ها، ترویج تجارت الکترونیکی و هدفمند کردن کارکرد مناطق آزاد را از جمله موارد تاثیرگذار در بهبود روند صادرات در کشور دانست.
    قنبرپور با اشاره به اینکه پس از برجام گشایش های خوبی در روابط بانکی با کشورها انجام شده است، گفت: پیش از این هیچ ارتباطی بین بانکی وجود نداشت و بانک های خارجی حتی جواب نامه های ما را نمی دادند؛ حتی نمی توانستیم یک دلار حواله کنیم اما درسایه برجام گفت وگوها آغاز شده و بانک های ایرانی در خارج از کشور مجوز فعالیت مجدد اخذ کرده اند.
    معاون برنامه ریزی و اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در راستای بندهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی و ترویج و توسعه صادرات و آسیب شناسی در ارائه شیوه‌های برون رفت از موانع صادراتی در حال برگزاری است.
    محمد معزالدین افزود:  برای دستیابی به توسعه اقتصاد ملی و جذب سرمایه های خارجی همچنین ایجاد فرصت های شغلی در مناطق آزاد باید با برگزاری نمایشگاه های متعدد اقتصادی و صادراتی ظرفیت های منطقه معرفی شوند.
    وی یکی از بهترین ابزارها برای توسعه صادرات غیرنفتی را ایجاد مناطق آزاد صنعتی دانست و گفت: مناطق آزاد نقش بسزایی در زمینه توسعه صادرات کالا و جذب سرمایه‌های خارجی دارند.
     نمایشگاه توانمندی های صادراتی منطقه آزاد ماکو  از 17 اسفند تا 20 اسفند ماه با حضور 70 واحد تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و بازرگانی در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد ماکو در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت