مدیر کل کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی خبر داد

برگزاری نخستین کارگاه ونمایشگاه چاپ روی پارچه توسط کودکان درتبریز

عصر نمایشگاه- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین نمایشگاه چاپ دستی روی پارچه توسط کودکان با استفاده از تصاویر کتابهای کانون پرورش فکری خبر داد.

برگزاری نخستین کارگاه ونمایشگاه چاپ روی پارچه توسط کودکان درتبریز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، هادی یوسف زاده امروز به خبرنگاران گفت: نمایشگاه چاپ دستی روی پارچه توسط کودکان برای اولین بار است که در استان توسط کودکان برگزار می شود و از 17 تا 27 اسفند در مجتمع کانون تبریز دایر خواهد بود.

    وی هدف از برگزاری نمایشگاه فوق توسط کودکان و مربیان را ترویج فرهنگ کتابخوانی و سنت ایرانی در زمینه چاپ در میان کودکان و نوجوانان عنوان و تصریح کرد: آشنایی اولیه کودکان و نوجوانان با صنعت چاپ و نحوه انجام چاپ به صورت سنتی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است

    مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فراگیر شدن لباس هایی با طرح های غربی و اصطلاحات بی معنی و گاه نامناسب انگلیسی در بازار که هیچ گونه تطابقی با فرهنگ ملی و بومی ما ندارد، برگزاری نمایشگاه چاپ دستی روی پارچه توسط کودکان و نوجوانان فرصتی برای مقابله با این تهاجم فرهنگی محسوب می شود.

    وی ادامه داد: کودکان با انجام چنین کارهایی این پیام را منتقل می کنند که با استفاده از هنر و آثار فرهنگی خودمان می توانیم تولید کننده فرهنگ ملی و بومی باشیم و از این طریق برای خانواده های ایرانی الگو سازی کنیم تا تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار نگیریم.

    یوسف زاده خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه کودکان با استفاده از رنگهای که ماندگاری بیشتری دارند، کار می کنند و کودکان و نوجوانان تصاویر کتاب های کانون را که در طول سال خوانده اند، با استفاده از تکنیک چاپ دستی بر روی لباس ها ایجاد می کنند و تا کنون بیش از 50 اثر چاپ شده روی پارچه در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

    مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نمایشگاه به صورت کارگاهی برگزار می شود، گفت: این اقدام منحصر به فرد کودکان و نوجوانان توسط  واحد هنری کانون پرورش فکری استان صورت گرفته و در سال 96 نیز در تمامی مراکز کانون پرورش فکری اجرایی می شود و حتی برای فصل تابستان کارگاه آموزشی و قبول سفارش نیز خواهیم داشت.

       

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت