مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خوزستان :

برپایی ۳۷ نمایشگاه در خوزستان برنامه میراث فرهنگی در نوروز ۹۶

عصر نمایشگاه- مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت:برپایی نمایشگاه در ۳۷ نقطه استان و نیز ۲۶۵ غرفه صنایع دستی برای نوروز امسال در خوزستان پیش بینی شده است.

برپایی ۳۷ نمایشگاه در خوزستان برنامه میراث فرهنگی در نوروز ۹۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، خسرو نشان در حاشیه همایش ' نور در هنر معاصر ' که با حضور میهمانان و کارشناسان داخلی و خارجی در چغازنبیل شوش برگزار شد،افزود:از آنجا که سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری سال 96 را سالی با نوروزی متفاوت معرفی کرده لذا ویژه برنامه های متنوعی از سوی این سازمان در استان خوزستان پیش بینی کرده است.
    وی با اشاره به موقعیت استان خوزستان با جاذبه های گردشگری و زیارتی فراوان و وجود رودخانه های متعدد افزود:تلاش شده تا از ظرفیت گردشگری رودخانه های استان در ویژه برنامه های نوروز امسال استفاده شود.
    وی گفت:تاثیر آب بر تمدن و محیط به عنوان یک مقوله گردشگری نباید نادیده گرفته شده لذا متفاوت بودن نوروز امسال را با گردشگری آبی رقم خواهیم زد و در این راستا از ظرفیت آبی تمام شهرهای استان خوزستان استفاده می شود.
    نشان گفت:استان خوزستان با وجود رودخانه ها ، تالاب ها و دریاچه های پشت سد و آب های آزاد از ظرفیت آبی فراوانی در گردشگری برخوردار است که باید از این پهنه آبی در راستای توسعه گردشگری آبی به خوبی استفاده کرد.
    وی با اشاره به برگزاری آئین تحویل سال نو در تمام شهرستان های استان ، از فعالیت کشتی آبی اهواز در روخانه کارون که سالها بلااستفاده مانده و به فراموشی سپرده شده خبر داد.
    نشان افزود:بیش از 945 اثر ثبت ملی در استان خوزستان در مساحت 15 هزار هکتار آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و گردشگران خارجی و کاروان های راهیان نور می باشند.
    مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همچنین در خصوص برگزاری همایش نور در هنر معاصر در چغازنبیل گفت: این همایش چهارساعته از ماهها قبل با حضور استاد بیژن بصیری هنرمند صاحب نام ایرانی ساکن ایتالیا برنامه ریزی شده بود.
    وی افزود:این همایش به خلق ایده و سپس برپایی نمایشگاه منتهی شده و در ادامه نمایشگاهی در شهر ونیز ایتالیا برپا می شود.
    نشان افزود:نشست نور در هنر معاصر روز پنجشنبه نیز در موره هنرهای معاصر با برپایی نمایشگاهی ادامه می یابد ضمن اینکه در ادامه از اردیبهشت تا آبان ماه سال آینده نمایشگاهی در شهر ونیز ایتالیا برگزار خواهد شد.
    وی گفت:این همایش آمیخته ای از هنر معاصر با معماری چغازنبیل که نمادی از هنر و معماری هزاره پیش است می باشد.
    این همایش با حضور معاونت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،معاونت فرهنگی هنری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران ، جانلو کاپلوفو معمار ایتالیایی و استاد بیژن بصیری هنرمند ایرانی ساکن ایتالیا و جمعی از هنرمندان پیشکسوت ایرانی برگزار شد.
    اجرای موسیقی زنده از دیگر برنامه های این نشست در چغازنبیل بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت