شهرام نیا درکنگره مسئولان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی:

فروش ۷۵ میلیارد تومانی نمایشگاه های استانی کتاب دردولت تدبیر و امید

عصر نمایشگاه- شهرام نیا در خصوص تعداد نمایشگاه های برگزار شده در دولت تدبیر و امید گفت: از آغاز به کار دولت یازدهم تا کنون ۱۰۰ نمایشگاه استانی کتاب برگزار شده که ۳۰ نمایشگاه آن مربوط به سال جاری است.

فروش ۷۵ میلیارد تومانی نمایشگاه های استانی کتاب دردولت تدبیر و امید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ،شهرام نیا در خصوص تعداد نمایشگاه های برگزار شده در دولت تدبیر و امید گفت: از آغاز به کار دولت یازدهم تا کنون 100 نمایشگاه استانی کتاب برگزار شده که 30 نمایشگاه آن مربوط به سال جاری است.

    هزار ناشر در مجموع این نمایشگاه ها شرکت داشته اند و 75 میلیارد تومان کتاب دراین نمایشگاه ها توسط مردم خریداری شده که 15 میلیارد تومان مربوط به سال جاری است. در100 نمایشگاه برگزارشده 4 میلیون جلد کتاب با تخفیف 30 درصدی به مردم عرضه شده است.
    درسال جاری کتاب فروشی محوری در دستور کار ما قرار گرفت و برای این که کتاب فروشی ها دچار زیان نشوند، بن های خرید کتاب که ازطریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه توزیع می گردید در کتاب فروشی های منتخب استان ها نیز اعتبار داشت و مردم حتی پس از یک هفته از برگزاری نمایشگاه می توانستند با مراجعه به کتاب فروشی ها کتاب مورد نیاز خود را خریداری نمایند.
    همواره تلاش شده تا این نمایشگاه ها تاثیر گسترده ای بر فعالیت های فرهنگی استان از خود برجای بگذارد. درمجموع 1100 نشست درحاشیه این نمایشگاه ها برگزار شده و 11 هزار نفر از اهالی قلم نیز در این نمایشگاه ها با دریافت بن خرید کتاب مورد حمایت قرار گرفته اند.
    سامانه جستجوی کتاب از طریق سایت(www.icfi.ir)، امکان خرید بن الکترونیکی به صورت آن لاین و غرفه از من بپرس برای رفاه حال بازدید کنندگان نمایشگاه های استانی کتاب ایجاد شده است. امسال 5 نمایشگاه استانی کتاب به صورت بین المللی برگزار شده و 5 نمایشگاه نیز در شهرهای دوم استان ها برگزار گردیده است.
    بازارچه های مرزی استان ها با کشورهای هم جوار ظرفیت خوبی برای فعالیت های فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.
    وام ایجاد کتاب فروشی دراستان ها شکل گرفته و اعتبار خوبی به آن اختصاص یافته است. امیدواریم درسال آینده استان هایی که تعداد کتاب فروشی کمتری دارند با این وام بتوانند نسبت به ایجاد و گسترش کتاب فروشی اقدام کنند.
    درخصوص توزیع کتاب در سراسر کشورمقدمات ایجاد و راه اندازی سامانه الکترونیک توزیع کتاب ایجاد شده و درسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت