با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی ؛

آغاز به کار بیست و دومین کنفرانس ملی کامپیوتر ایران

عصر نمایشگاه- بیست و دومین کنفرانس ملی سالانه کامپیوتر ایران با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، جمعی از استادان و صاحبنظران این حوزه از دانشگاه و بخش خصوصی آغاز به کار کرد.

آغاز به کار بیست و دومین کنفرانس ملی کامپیوتر ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، دبیر بیست و دومین کنفرانس ملی کامپیوتر ایران در مراسم افتتاحیه این رویداد علمی در دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه دو رشته جدید به شاخه های علمی کنفرانس امسال اضافه شده است، گفت:
    مقالات و مباحث علمی کنفرانس امسال در 11 شاخه اصلی شامل مهندسی نرم افزار، سیستم های هوشمند و رایانش نرم، امنیت داده و شبکه های کامپیوتری، سیستم های موازی و توزیعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، داده های حجیم و رایانش ابری، الگوریتم‏ و نظریه محاسبات، معماری کامپیوتر و سیستم های دیجیتال، پردازش سیگنال، شبکه های اجتماعی و شبکه های کامپیوتری ارائه می شود.
    دکتر حسین اسدی افزود: با وجود جدید بودن شاخه های شبکه های اجتماعی و داده های حجیم و رایانش ابری در کنفرانس امسال، شاهد استقبال بسیار خوبی از این رشته ها بودیم و مقالات زیادی در این دو بخش دریافت کردیم.
    وی میزان پذیرش مقالات ارسالی برای ارائه در این کنفرانس را 26 درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع بیش از 250 مقاله ارسالی به دبیرخانه، 63 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی و 54 مقاله برای ارائه در قالب پوستر انتخاب شدند.
    اسدی خاطرنشان کرد: روند داوری های کنفرانس امسال بسیار سختگیرانه بود و با مشارکت 100 کمیته علمی و اجرای 600 فرآیند داوری انجام گرفت.
    عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، برگزاری 18 نشست علمی، معرفی مقالات برتر، بازدیدهای علمی از موزه کامپیوتر و مرکز داده جدید این دانشگاه و برپایی نمایشگاه را از برنامه های جنبی این کنفرانس سه روزه عنوان کرد.
    رییس انجمن کامپیوتر ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه کامپیوتر در دهه های اخیر، جابجایی الگوهای (پارادایم شیفت) جدی در دنیا راه انداخته است، گفت: به عنوان مثال، در حوزه آموزش با ورود به فضای آموزش مجازی، جابجایی الگوی جدی صورت گرفته و کامپیوتر در این فرآیند، بیشترین نقش را داشته است.
    دکتر جعفر حبیبی افزود: در شرایطی که سیستم ها از آنالوگ به دیجیتال تغییر کرده است برای ایجاد تحول در حوزه های مختلف از جمله مخابرات، نظام بانکی و بیمه و آموزش، باید زیرساختهای لازم را در فناوری ارتباطات و اطلاعات ایجاد کنیم.
    عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: امروزه با پیشرفتهای صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات کشور، در مقایسه با دنیا کمبودی به لحاظ نرم افزاری نداریم ولی حوزه امنیت شبکه از چالش های جدی ایران و بسیاری از کشورهای دنیاست.
    بیست و دومین کنفرانس ملی سالانه کامپیوتر ایران با همکاری انجمن کامپیوتر ایران، مرکز راه کارهای اطلاعاتی هوشمند و پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف تدارک یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت