طلایی در بازدید از نمایشگاه زنان و تولید ملی مطرح کرد

زنان شاغل سرپرست خانوار، سفیران فرهنگی مدیریت شهری

عصر نمایشگاه- نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: زنان شاغل سرپرست خانوار، سفیران فرهنگی مدیریت شهری هستند.

زنان شاغل سرپرست خانوار، سفیران فرهنگی مدیریت شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه بازدید از دهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی درباره اهمیت برپایی چنین نمایشگاه‌هایی و تاثیر آن در ایجاد انگیزه برای گرایش بیشتر به تولید ملی در دیگر رشته‌ها و تخصص‌ها گفت: دست یابی به تولید ملی در همه زمینه‌ها یکی از راهبردها و اهداف کلان و سیاست های کلی نظام است. ما حتی 30 سال قبل نیز می‌توانستیم در سطح کشورهای منطقه صادرکننده پوشاک باکیفیت ایرانی باشیم، اما به دلایلی کار به جایی رسید که ما امروز مصرف‌کننده محصولات دست دوم و بنجل ترکیه و چین و دیگر کشورها شده‌ایم. دلیلش هم آن است که دولت‌های ما به جای حمایت از تولیدات داخلی هر روز قوانین دست و پاگیری برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کردند و آنقدر عرصه را بر آنها تنگ کردند، تا این دسته از تولیدکننده‌ها صحنه کار را ترک کردند و کالاهای قاچاق جای محصولات آنان را گرفت.

    وی در ادامه درباره مشکلات تولیدکنندگانی که در شرایط دشوار همچنان به کار خود ادامه دادند، گفت: آن دسته از تولیدکنندگانی که با وجود تمام سختی‌ها همچنان به کار خود ادامه دادند و البته مایل بودند که دست به صادرات بزنند، باز هم با قوانین سختگیرانه متعددی مواجه شدند. این روند آنقدر ادامه پیدا کرد تا تولیدکنندگان پوشاک خسته شدند و فکر صادرات محصولاتشان را نیز رها کردند.

    طلایی درباره نحوه تخصیص منابع بانکی به تولیدکنندگان داخلی در حوزه پوشاک گفت: ما به جای این که منابع بانکی را در اختیار تولیدکنندگان خرد و بنگاه‌های کوچک قرار دهیم، در اختیار بنگاه‌های بزرگ قرار دادیم. در حالی که در هیچ جای دنیا چنین کاری مرسوم نیست. یعنی در کشور ما هرچه بنگاه‌ها بزرگ‌تر بودند، استفاده از منابع بانکی برایشان راحت‌تر بود. در نتیجه بنگاه‌های کوچک، در این روند، مدام کوچک و کوچک‌تر شدند.

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: در یک مقطع مشخصی، در حوزه پوشاک ما با تنگ نظری‌های زیادی مواجه بودیم. من درست خاطرم هست که زمانی متوجه اهمیت ایجاد تنوع در پوشاک زنان (چه در مدل و چه در رنگ) شدیم که مانتوهای بدن نمای چینی بازار را پر کرده بود و به تن ناموس ما رفته بود. همین زمان بود که یک عده تازه پذیرفتند که ما باید به سراغ ایجاد تنوع در رنگ و مدل پوشاک بانوان برویم.

    وی درباره عدم وجود امکانات کافی برای عرضه مناسب پوشاک باکیفیت ایرانی گفت: عوامل اقتصادی، فرهنگی، مدیریتی و اداری دست به دست هم دادند و ما را در حوزه پوشاک گرفتار مشکلات متعددی کردند. اگر به سراغ هرکدام از تولیدکنندگان پوشاک حاضر در این دوره از نمایشگاه بروید، حتما برایتان خواهند گفت که برندهای خارجی در مراکز بزرگ تجاری مثل سیتی سنترها و مال ها و... حضور چشمگیری دارند ولی تولیدکننده داخلی باید چشم انتظار زمانی باشد که نمایشگاهی مثل همین نمایشگاه برگزار شود و محصولاتش را عرضه کند بلکه بتواند زندگی‌اش را اداره کند.

    عضو شورای اسلامی تهران درباره اهمیت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و کارآمدتر کردن فعالیت‌های آنها گفت: بررسی این مقوله وجوه مختلفی دارد. اما  همین که شهردار محترم تهران و بخش‌های وابسته، به این حوزه ورود کرده‌اند و زنان سرپرست خانوار را تحت حمایت های خود قرار داده‌اند، اقدام ارزنده‌ای به حساب می‌آید. مهم این است که بانوان سرپرست خانوار بتوانند روی پای خودشان قرار بگیرند و زندگی شرافتمندانه و توام با آرامش و آسایش داشته باشند و نگران آینده و امنیت زندگی خود و خانواده‌هایشان نباشند.

    طلایی در پایان افزود: هر کدام از این بانوان موفق سرپرست خانوار می‌توانند سفیری برای حوزه مدیریت شهری باشند که خواسته‌های مد شهری را تبیین و تشریح و ترویج کنند. ما باید بتوانیم از ظرفیت این مجموعه در مسائل فرهنگی استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت