مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار :

چهار نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در شهرستان برخوار برپا می شود

عصر نمایشگاه- مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار از برپایی چهار نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در این شهرستان خبرداد.

چهار نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در شهرستان برخوار برپا می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، علی محمد فصیحی افزود: در این نمایشگاه ها، صنایع دستی و همچنین سوغات ویژه شهرستان برخوار برای مسافران نوروزی در معرض فروش و به نمایش گذاشته می شود.
    وی با اشاره به معرفی شهرستان درقالب بروشور، بنر واقلام تبلیغاتی به مسافران افزود: هفت هزار بروشورتبلیغاتی جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی این شهرستان را به مسافران نوروزی معرفی می کند.
    مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برخوار اظهارکرد:هر سال تعداد زیادی مسافر از سراسر کشور به استان اصفهان سفر می کنند ؛با توجه به همجواری شهرستان برخوار به استان اصفهان برخی از مسافران بدلیل کمبود مرکز اقامتی مناسب در استان به شهرستان برخوار منتقل می شود.
    فصیحی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با ستاد خدمات سفر استان به منظور اقامت مسافران در شهرستان برخوار انجام شده است و بیش از 38 مدرسه در این شهرستان تجهیز شده است.
    مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برخواربیان کرد:بیش از 100 اثر تاریخی در شهرستان برخوار وجود دارد و تاکنون 18 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده و همچنین دو اثر معنوی نیز در فهرست میراث فرهنگی نامملوس ثبت ملی شده است.
    فصیحی عنوان کرد:امسال 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به منظور مرمت آثار تاریخی شهرستان اختصاص یافته و مرمت آثار باستانی در دست اقدام است.
    وی افزود:اقدامات اولیه به منظور ثبت تعدادی از آثار تاریخی شهرستان برخوارنیز انجام شده و در سال آینده تعدادی از آثار تاریخی شهرستان ثبت ملی می شوند.
    شهرستان برخوار دومین تولید کننده صنایع دستی استان اصفهان است و بیش از 70 درصد پارچه قلمکار کشور در این شهرستان تولید می شود.
    بیش از 2 هزار هنرمند در این شهرستان در 35 رشته صنایع دستی از جمله، قلمکاری، منبت کاری، قلمزنی، مینا و چرم دوزی اشتغال دارند.
    شهرستان برخوار با 120 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت