سرپرست معاونت گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی یزد :

۱۰ نمایشگاه نوروزگاه در استان یزد برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- سرپرست معاونت گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان از برپایی ۱۰ نوروزگاه در استان با هدف برپایی آیین‌های نوروزی محلی، نمایشگاه عکس و عرضه محصولات خبر داد.

۱۰ نمایشگاه نوروزگاه در استان یزد برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از یزد آوا ،سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث، صنایع‌دستی و گردشگری یزد با اشاره به شعار نوروز سال 96، با عنوان «نوروز متفاوت، خدمات متفاوت» اظهار کرد: استان یزد نیز مانند دیگر استان‌ها امسال خدمات جدیدی را به مسافران نوروزی ارائه می‌دهد و بر این اساس محل‌هایی با عنوان نوروزگاه در 10 شهرستان استان بر پا می‌شود.

    «محمدرضا نصیری» بیان اینکه نوروز گاه‌ها با هدف برپایی آیین‌های نوروزی محلی، نمایشگاه عکس و عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی برپا می‌شوند، ادامه داد: باغ دولت آباد یزد، میدان خان بافق، نهر مسیح خاتم، باغ نمیر تفت از جمله محل‌هایی هستند که در آن‌ها نوروزگاه ایجاد می‌شود.

    وی گفت: 4هزار و 500 تخت اقامتی در استان برای مسافران نوروزی آماده است و علاوه بر آن 200 محل اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، خانه‌های استیجاری و خانه مسافر برای مسافران در نظر گرفته شده است و مساجد، تکایا و سالن‌های ورزشی نیز جهت ارائه به مسافران آماده است.

    نصیری افزود: 70 دفتر خدمات اطلاع‌رسانی گردشگری در سطح استان فعال هستند و علاوه بر آن 10 مرکز اطلاع‌رسانی در سطح شهر یزد در محل‌های پربازدید مانند امیرچخماق، آتشکده زرتشتیان، دخمه و غیره آماده خدمت اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی است و کار اطلاع‌رسانی، توزیع بروشور و پیام را به آنها انجام می‌دهند.

    وی با اشاره به ارائه خدمات متفاوت به مسافران در نوروز 96، از راه‌اندازی 10 کمپ کویر نوردی در استان خبر داد و افزود: این کمپ‌ها در شهرستان‌های یزد، اردکان، بافق، اشکذر و ابرکوه نوروز متفاوتی را برای گردشگران و مسافران رقم می‌زنند.

    سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری استان با بیان اینکه برای اولین بار نمایشگاه خودروهای کلاسیک در یزد برپا می‌شود، گفت: دهیاران، بخشداران و شهرداران نیز در ورودی‌ها و میدان‌های اصلی سفره هفت سین برپا می‌کنند و با ارائه خدمات متفاوت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

    نصیری همچنین از ایجاد استراحتگاه‌های موقت خبر داد و خاطرنشان کرد: این استراحتگاه‌ها معمولاً در 30 کیلومتری ورودی و خروجی شهر‌ها جهت کاهش تلفات جاده‌ای ایجاد می‌شود که به همین منظور استراحتگاه‌هایی در ورودی خرانق و ساغند،  در بخش عقدا، ورودی فراغه و دهشیر و غیره ایجاد شده است.

    وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش ورودی 15 تا 20 درصدی مسافران نوروزی به یزد، گفت: 10 کمیته خدمات سفرهای نوروزی استان آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی را دارند و به همین منظور همه دستگا‌ه‌های عضو مانوری را جهت آماده باش کامل  در 25 اسفندماه برگزار می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت