مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

۵۰ برنامه با عنوان نوروزگاه در بناهای تاریخی قزوین اجرا می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با مشارکت تشکل های مردمی بیش از ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی و هنری در قالب نوروزگاه در بناهای تاریخی استان اجرا می شود.

۵۰ برنامه با عنوان نوروزگاه در بناهای تاریخی قزوین اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، جوادحضرتی درجمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: در نوروز امسال برنامه های متنوعی برای ایجاد نشاط و شادابی میان مسافران نوروزی پیش بینی کرده ایم که امیدواریم موجب انبساط خاطر میمهانان شود.

    وی افزود: نمایشگاه اثار خوشنویسی درنگارستان نبویه، نمایشگاه نقاشی دانش آموزان با موضوع آثارتاریخی در مدرسه حیدریه، نمایشگاه مرمت پروژه های تاریخی، عکس های تاریخی قزوین در دولتخانه، نوروز خوانی، نقاره زنی، پرده خوانی، کشتی بهلو به پهلو، ورزش باستانی، شبیه خوانی، ازبرنامه های نوروزی است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان تصریح کرد:برای اولین بار مراسم چهل سورنا به طور همزمان توسط چند نوازنده اجرا می شود و چون این ساز نت ندارد و بر اساس احساسات درونی نواخته می شود هر ساز می تواند به گونه ای نواخته شود که جذاب است.

    حضرتی بیان کرد: آیین سمنوپزان، نقالی، غرفه فروش سمنو، تور قزوین گردی روزانه، گل گشت در باغستان، کارگاه گردی، ورک شاپ صنایع دستی، اجرای موسیقی سنتی و مقامی، نمایش سیاه بازی، روحوضی در خانه تاریخی زعیم، از دیگر برنامه های نوروزی است.

    استقرار 120 راهنمای گردشگری در بناهای تاریخی

    وی با اشاره به حضور مستمر راهنمایان در بناهای تاریخی اظهار کرد:در ماه‌های اخیر، چهار دوره آموزشی بازآموزی و دانش‌افزایی برای راهنمایان بناهای تاریخی برگزار شده و120 راهنمای مجرب و آموزش‌دیده در بناهای تاریخی مستقر شده و آماده خدمات‌رسانی به گردشگران و میهمانان نوروزی خواهند بود.

    دبیر ستاد اجرایی خدمات‌سفر استان قزوین از کاربری تازه دو بنای تاریخی در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: دو بنای تاریخی خانه زعیم به‌عنوان خانه تشکل‌ها و عمارت مجاور سردر عالی‌قاپو (چاپخانه اتحاد) به‌عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری امسال برای اولین بار، با کاربری‌های تازه، پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی خواهند بود.

    حضرتی گفت:در نوروز امسال، با مشارکت تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه میراث‌فرهنگی و محیط‌زیست، 50 برنامه متنوع فرهنگی و هنری در قالب نوروزگاه پیش‌بینی و آماده اجرا شده که امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم اوقات خوش و خاطره‌انگیزی برای شهروندان و گردشگران ورودی به استان رقم بزنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت