با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ؛

گشایش اولین نمایشگاه عرضه و فروش نهال مجوزدار در ارومیه

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه استانی عرضه و فروش نهال مجوزدار در شهرستان ارومیه با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گشایش یافت .

گشایش اولین نمایشگاه عرضه و فروش نهال مجوزدار در ارومیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایانا ، اسمعیل کریم زاده در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناساندن نهال سالم و استاندارد، عرضه و فروش نهال های سالم و استاندارد از نهالستان های مجوزدار استان، فرهنگ سازی استفاده از نهال استاندارد بین مردم و جلوگیری از عرضه نهال از نهالستانهای غیر مجاز عنوان کرد.

    کریم زاده افزود: استان آذربایجان غربی در حال حاضر قطب تولید نهال در کشور محسوب می شود و بعد از استان البرز در رتبه دوم کشوری قرار دارد، در تولید پایه و نهال رویشی به روش کشت بافتی نیز با وجود دو مرکز دارای رتبه اول بوده و از پتانسیل تولید پایه رویشی تا سطح دو میلیون اصله در سال برخوردار است.

    این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 44 فقره نهالستان‌ مجوز دار در سطح استان وجود دارد که سالانه درحدود پنج میلیون اصله نهال بذری و رویشی از این نهالستان ها تولید می‌شود.

    وی با اشاره به برنامه های سازمان برای توسعه کشت پایه های رویشی و جایگزینی آنها با ارقام بذری، تصریح کرد: نهالهای تولیدی در استان شامل انواع نهال های بذری و رویشی و انواع پایه رویشی از مراکز کشت بافتی بوده و علاوه بر تامین نیاز استان، بسیاری از نهال‌های تولیدی به سایر استان‌های کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق، جمهوری آذربایجان و افغانستان صادر می‌شود.

    کریم زاده افزود: از جمله نهال‌های بذری که در این استان تولید می‌شود می‌توان از دانه‌دارها به سیب، گلابی و به و از هسته‌دارها به هلو، شلیل، زردآلو، آلو، گیلاس و آلبالواشاره کرد.

    این نمایشگاه در راستای ساماندهی و عرضه و توزیع نهال سالم و استاندارد در 20 غرفه که 2 واحد از این غرفه ها مربوط به مشاوره رایگان کلینیک های گیاه پزشکی و آزمایشگاه های تجزیه آب و خاک است، تا 28 اسفند ماه سال جاری در محل پارکینگ ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان جنب دانشگاه آزاد ارومیه واقع در شهرستان ارومیه برای بازدید عموم دایر است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت