روز جهانی نمایشگاه‌ها

هویتی برای رویدادهای جهانی

عصر نمایشگاه- روز جهانی نمایشگاه‌ها بهانه‌ای جهت گردهمایی برای هم آوایی صنعت نمایشگاهی در جهان و نقش موثر آن در فناوری، توسعه کسب و کار، ترویج تجارت و رونق اقتصاد و در نهایت اشتغال پایدار است.

هویتی برای رویدادهای جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» ،  در صنعت نمایشگاهی جهان سالانه بیش از 260 میلیون بازدیدکننده و در حدود 4.4 میلیون مشارکت کننده در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور دارند. برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها براساس سرمایه‌گذاری با بازگشت سرمایه و تولید همراه است و ارزش افزوده بسیار بالایی چه در بخش برندینگ و چه در حوزه‌های تبلیغات و تجارت دارد. براساس آمار ارائه شده جهانی در بخش صنعت نمایشگاهی به طور متوسط به ازای هزینه یک یورویی در هر نمایشگاه، دو یورو تا پایان نمایشگاه برای هر مشارکت کننده کسب می‌شود و در مدت سه تا ده ماه پس از هر نمایشگاه بازده سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به میزان یک به هشت یورو می‌رسد که نشان دهنده جایگاه ارزشمند و تجارت پایدار در حوزه صنعت نمایشگاهی است.

    بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان در نمایشگاه‌های جهان به صورت سالانه بیش از 109 میلیارد دلار هزینه می‌کنند تا بتوانند از فرصت‌های به‌وجود آمده و سرمایه‌گذاری انجام شده در جهت ترویج تجارت و توسعه بازار محصولات خود استفاده کنند. نیمی از این هزینه در صنعت نمایشگاه به طور مستقیم به (سازمان دهندگان، سالن) و نیمی دیگر به فعالیت‌های مربوط به گردشگری داخلی (مسکن، حمل و نقل)  اختصاص می‌یابد و از طرفی این صنعت پیشرو در بخش‌های فروش، بازاریابی و اجرا و در سایر حوزه‌های مرتبط بیش از 680 هزار شغل تمام وقت ایجاد می‌کند.
    روز جهانی نمایشگاه‌ها در جهان در حال نزدیک شدن به دومین سال نامگذاری است. در سال نخست بیش از یک هزار نفر به همراه 34  انجمن نمایشگاهی و 60 مرکز نمایشگاهی در جهان به فراخوان  #GED2016 پیوستند و در سال میلادی جدید با توجه به نزدیک شدن به روز جهانی نمایشگاه‌ها تاکنون 38 انجمن نمایشگاهی ازجمله AAXO (جنوب آفریقا)، AEFI (ایتالیا)، AEO (انگلستان)، AFE (اسپانیا)، AFECA (آسیا)، AFIDA (مرکز و جنوب آمریکا)، AMPROFEC (مکزیک) ، AOCA (آرژانتین)، AUMA (آلمان)، CAEM (کانادا)، CEFA  و CENTREX (اروپای مرکزی)،  CFI (ایتالیا )، EEAA (آسیا اقیانوسیه)، EEIA (اتحادیه اروپا)، EFU (اوکراین)، EMECA (اروپا)، EXSA (آفریقای جنوبی)، FAIRLINK (سوئد)، FAMAB (آلمان)، HKECIA (هنگ کنگ)، IAEE (آمریکا)، IDFA (آلمان)، IECA (اندونزی)، IEIA (هند)، IELA، LECA (لبنان)، MACEOS (مالزی)، MFTA (ماکائو)، PCEI (لهستان)، RUEF (روسیه)، SACEOS و SECB (سنگاپور)، SISO (آمریکا)، Thailand (تایلند)، TFOA (ترکیه)، UBRAFE (برزیل) و UNIMEV از فرانسه نسبت به فراخوان روز جهانی نمایشگاه‌ها در سال 2017 اعلام آمادگی کردند که جای ایران تاکنون در کنار انجمن‌های نامبرده خالی است.
    با عنوان «جهانی بیاندیشید، داخلی عمل کنید» روزجهانی نمایشگاه‌ها در سال 2017 تمرکز خود را در برگزاری نمایشگاه‌های چهره به چهره قرار داده است. نام‌گذاری روز جهانی نمایشگاه‌ها در جهان فرصت‌های تجاری و بازاریابی، اشتغال زایی کارآمد و موثر، توسعه مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های داخلی را از طریق صنعت نمایشگاهی در سراسر جهان برجسته خواهد کرد. از این رو نام‌گذاری عنوان روز جهانی نمایشگاه‌ها که به واسطه ایده خلاقانه یک  متخصص ایرانی در صنعت نمایشگاهی (آقای شاهرخ مدرس) پیشنهاد شد و به تصویب انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی رسید، باید بیش از پیش مورد حمایت و تاکید جامعه نمایشگاهی ایرانی در کشور و به ویژه مجامع نمایشگاهی جهان قرار گیرد، از این رو دیدگاه‌ها و نظرات برخی مدیران صنعت نمایشگاهی ایران پیرامون نام‌گذاری و عنوان روز جهانی نمایشگاه‌ها را در ادامه با هم می‌خوانیم.

    نویسنده: سیدرضا قندیلی
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت