حجت‌الاسلام پژمانفر:

نمایشگاه دائمی نمایش داشته‌های فرهنگی مشهد احداث شود

عصر نمایشگاه- رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در آینده نه چندان دور این اقدام ارزشمند و فرهنگی در قالب نمایشگاه کلنگ بخورد و ما در حقیقت این نمایشگاه دائمی را برای نشان دادن داشته‌های فرهنگی مشهد احداث کنیم.

نمایشگاه دائمی نمایش داشته‌های فرهنگی مشهد احداث شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر شب گذشته در مراسم افتتاح شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» مشهد که با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه کاری است که قطعاً برای جامعه امروز ما که با شیب تندی در حال فاصله گرفتن از گذشته و داشته‌های ارزشی خود بوده، تأثیرات عمیقی برجای گذاشته است.

    وی افزود: نگاه به گذشته و داشته‌های ما و ارزش‌هایی که وجود داشته است در زندگی روزمره همه ما بسیار تأثیرگذار خواهد بود چرا که می‌تواند تدبری عمیق در ما ایجاد کند.

    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داشته‌های ما فقط در و دیوار کاه‌گِلی و آجری نیست، ادامه داد: در لابه لای این کوچه و خیابان‌ها سبک زندگی وجود دارد که سرشار از ارزش‌هایی است که خیلی‌ها تلاش دارند تا این مقوله مهم و هویتی به فراموشی سپرده شود.

    پژمان‎فر با بیان اینکه این نمایشگاه در حقیقت تلنگری است تا ما بتوانیم به کمک این تلنگر به گذشته خودمان برگردیم، بیان کرد: قدردان خانواده‌های شهدا هستیم و باید همه کمک کنیم تا این روحیات و به ویژه راه شهدا همواره حفظ شده و تداوم یابد.

    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید کاری کرد که دوباره بزرگترها نقل محافل و مجالس ما باشند، نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» یک حرکت بسیار زیبا در جهت تحقق این هدف است و امیدواریم تمامی نسل‌ها مرام و مروت فضای قدیم را نگه دارند؛ اگرچه خانه‌های کاه‌گِلی آن زمان امروز سنگی و سیمانی شده است.

    پژمانفر با اشاره به اینکه نمایشگاه فاز اول «مشهد دوست داشتنی» در ایام الله دهه فجر سال 95، اظهار کرد: بنده در نمایشگاه قبلی نیز شرکت کردم از همه متولیان و مسؤولان شهری و دولتی تقاضا دارم تا مساعدت کنند تا برای مشهد، نمایشگاه دائمی با محوریت هویت شهر مشهد در پایتخت معنوی ایران داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه این هدف بزرگ می‌تواند با انجام یک کار پژوهشی قوی رقم بخورد، افزود: در نمایشگاهی با این مضمون آن قدر حرف برای گفتن وجود دارد که بتواند مقری فرهنگی برای بیان هویت مشهد تبدیل شود.

    نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور این اقدام ارزشمند و فرهنگی در قالب نمایشگاه کلنگ بخورد و ما در حقیقت این نمایشگاه دائمی را برای نشان دادن داشته‌های فرهنگی مشهد احداث کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت