افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در منطقه آزاد انزلی

عصر نمایشگاه- با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی در منطقه آزاد انزلی با عنوان نوروز بازار، گنجینه ای از هنر گیلانی به معرض دید و عرضه مستقیم به میهمانان نوروزی و گردشگران ورودی به این منطقه گذاشته شد.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در منطقه آزاد انزلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در حاشیه افتتاح این بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه در قالب 100 غرفه محصولات تولیدی هنرمندان صنایع دستی گیلان شامل حصیر ، رشتی دوزی ، زیورآلات ، فرش ، خراطی ، گلیم ، معرق کاری ، سفالگری و لباس محلی به مدت 15 روز در معرض نمایش و عرضه مستقیم به شهروندان و گردشگران ورودی به این منطقه گذاشته شده است.
    امین افقی افزود: علاوه بر صنایع دستی ، غذاهای محلی شامل نان کشتا ، انواع آش ، خوراکی های محلی و انواع شیرینی جات خانگی که بیانگر آداب و رسوم و آیین گیلان زمین است به مردم عرضه می شود.
    وی همچنین یادآور شد : گردشگران علاوه بر بازدید از نمایشگاه و آشنایی با آداب و سنن و فرهنگ گیلانیان می توانند محصولاتی همچون برنج ، چای ، بادام ، زیتون و غیره را به عنوان سوغات سفر به شهر و دیار خود به یادگار ببرند.
    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد: در کنار این نمایشگاه غرفه ای نیز برای عرضه مستقیم کتاب به گردشگران با تخفیف 50 درصدی اختصاص داده شده است.
    افقی تاکید کرد: نوروز بازار در دو نقطه فاز تجارت و گردشگری و پارک جنگلی چپرپرد زمان منطقه آزاد انزلی در جهت حمایت از جوامع محلی ایجاد شده است.
    وی تصریح کرد: برخی از عرضه کنندگان صنایع دستی در این بازار نوروزی منطقه آزاد انزلی از جمله کسانی هستند که در همین منطقه آموزش دیده و درحال حاضر به عنوان تولید کننده فعالیت می کنند.
    به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
    قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
    مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت