ایرانی ها با ۲۰۰ عنوان در دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد حضور دارند

عصر نمایشگاه- دهمین دوره نمایشگاه کتاب بغداد با حضور ناشرانی از ۱۴کشور جهان ، این روزها میزبان عراقی هایی است که سرگرم خرد کردن استخوان های داعش هستند و در عین حال در فکر جنگ آینده اند که جنگ با تفکر داعشی است و ایرانی ها نیز با ۲۰۰ عنوان کتاب در آن مشارکت کرده اند.

ایرانی ها با ۲۰۰ عنوان در دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد حضور دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از  ایرنا، غرفه های این نمایشگاه، برغم اینکه، این روزها بسیاری از عراقی ها برای ایام نوروز به ایران و یا کردستان عراق رفته اند و یا سرگرم برنامه ها و مراسم این ایام هستند، بسیار شلوغ است و در آن می توان شخصیت های سیاسی، فرهنگی و حتی امنیتی عراق را نیز دید که غرفه به غرفه سرگرم بازدید از تازه ترین آثار نویسندگان و اندیشمندان عراقی و نیز بین المللی، از جمله از ایران هستند.
    شاید یکی از موضوعات مورد علاقه و پر بازدید این نمایشگاه را بتوان آثاری در حوزه های دینی و فرهنگی ، بویژه آثاری دانست که به تحولات اخیر منطقه مرتبط هستند.
    در نمایشگاه امسال بغداد، 120 ناشر از مراکز تحقیقاتی، نشریات و روزنامه ها و موسسات فرهنگی حضور فعال دارند و آثاری از ناشران کشورهایی همچون مصر، لیبی، قطر، لبنان و انگلیس در این نمایشگاه عرضه شده که به همه حوزه های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ادبیات و تاریخ ارتباط دارد.
    از جمهوری اسلامی ایران نیز رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با بیش از 200 عنوان کتاب در حوزه های دینی و مذهبی، اندیشه و همچنین آشنایی با مناطق مختلف ایران با موضوع جهانگردی در این نمایشگاه شرکت کرده است.
    این نمایشگاه که از روز چهارشنبه گذشته آغاز بکار کرده و تا نهم فروردین ادامه خواهد یافت، با استقبال خوب عراقی ها بویژه استادان دانشگاه ها و دانشجویان روبه رو شده است.
    استقبال از غرفه ایران نیز در دو روز اول این نمایشگاه خوب بوده و بسیاری از شخصیت های عراقی از آن بازدید کردند، بطوری که موفق الربیعی عضو پارلمان و مشاور امنیت ملی سابق عراق، دقایقی طولانی در غرفه ایران توقف کرد.
    عبدالرزاق العیسی وزیر علوم و تحقیقات علمی عراق در جریان افتتاح نمایشگاه گفت برپایی این نمایشگاه نشان می دهد که جنگ و تروریسم مانعی بر سر راه فعالان و پیشگامان حوزه فرهنگ نیست و در عین حال از جامعه دانشگاهی ، کادر های آموزشی و دانشجویان برای بازدید از نمایشگاه امسال و آگاهی از تازه های علمی در همه زمینه ها دعوت کرد .
    براساس این گزارش نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب نجف نیز به مدت 9 روز در ماه جاری میلادی در این شهر برگزار شد که در این نمایشگاه نیز 230 ناشر و موسسه با بیش از 50 هزار عنوان کتاب در موضوعات سیاسی و دینی شرکت داشتند و از ایران نیز رایزنی فرهنگی ایران در عراق مشارکت کرد و چندین اثر تازه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت