جزئیات دیدار فرانسوا اولاند با هیات ایرانی در نمایشگاه کتاب پاریس

عصر نمایشگاه- رئیس جمهور فرانسه ضمن بازدید از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس از حضور پررنگ این کشور در نمایشگاه کتاب تهران استقبال کرد.

جزئیات دیدار فرانسوا اولاند با هیات ایرانی در نمایشگاه کتاب پاریس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در حاشیه دیدار خود از سی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس و به دعوت مدیر غرفه ایران در این نمایشگاه، از غرفه کشورمان در این نمایشگاه بین‌المللی بازدید و با نویسندگان و مدیران فرهنگی حاضر در این غرفه دقایقی به صحبت پرداخت.

    احمد شاکری مدیر غرفه ایران در این نمایشگاه در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: آقای اولاند پس از بازدید خود از غرفه ایران ضمن تبریک سال نو به ایرانیان حاضر در این غرفه از حضور خوب ایران در نمایشگاه کتاب پاریس تشکر کردند و گفتند مناسبات فرهنگی ما بسیار دیرینه است و امیدواریم کتاب محور نزدیکی بیشتر بین دو کشور شود.

    شاکری افزود: در ادامه این بازدید آقای شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز خواستار حضور فعالانه کشور فرانسه در نمایشگاه کتاب تهران شد که با استقبال رئیس جمهور فرانسه همراه شد.

    شاکری تصریح کرد: بر مبنای این گفتگو امروز(جمعه) جلسه دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب پاریس حول محور حضور نمایندگان این کشور در سی امین دوره نمایشگاه کتاب تهران با حضور آقایان شهرام‌نیا، قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران و احمد شاکری، مدیر غرفه ایران برگزار خواهدشد.

    به گفته شاکری اولاند در جریان بازدید خود از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس کتابی با عنوان « ایران» شامل عکس‌های افشین بختیار از ایران به همراه متن‌های نوشته شده درباره آن از علی‌اکبر عبدالرشیدی و آرمند کریمی گودرزی را به عنوان هدیه دریافت کرد.

    لازم به ذکر است در جریان بازدید اولاند از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس دو تن از نویسندگان ایرانی - مجید قیصری و محمد رضا بایرامی - نیز حضور داشتند.

    همچنین در روز پیش از افتتاحیه نمایشگاه کتاب پاریس نیز با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و و با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در پاریس جشن نوروز برای ایرانیان مقیم فرانسه برگزار شد.

    یادآوری می‌شود موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در یک غرفه 52متری در این دوره از نمایشگاه کتاب پاریس حضور دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت