افزایش ساعات کار موزه‌ها در کرمان

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: ساعت کار موزه‌های این استان با توجه به حجم گسترده حضور گردشگران افزایش یافت.

افزایش ساعات کار موزه‌ها در کرمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود وفایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه آمار بازدید از اماکن تاریخی و موزه های استان کرمان در موج نخست سفرهای نوروزی بین 25 تا 30 درصد رشد داشته است افزود: برای رفاه حال گردشگران نوروزی ساعت کار موزه های استان کرمان افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه موزه ها و اماکن تاریخی و گردشگری استان کرمان در ایام نوروز 96 از ساعت 9 صبح تا 19 عصر برای بازدید علاقمندان دایر است اظهار کرد: به تمام مدیران موزه های این استان اعلام شده تا زمان حضور و درخواست گردشگران برای بازدید از این اماکن به فعالیت خود ادامه دهند.

    وفایی با تاکید بر اینکه برای موج دوم سفرهای نوروزی که از روز پنجم فروردین ماه جاری آغاز شده بر تعداد کارکنان موزه ها، اماکن تاریخی و گردشگری استان کرمان افزوده شده است خاطرنشان کرد: افزایش 25 تا 30 درصدی تعداد گردشگران نوروزی در روزهای نخست سال جاری سبب ازدحام بیش از حد بازدید کننده در برخی از موزه ها و اماکن تاریخی از قبیل حمام گنجعلیخان کرمان و باغ شاهزاده ماهان شد.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از عرضه سوغات و هدایای بومی و سنتی استان های مختلف کشور در بازارچه های نوروزی صنایع دستی استان کرمان خبر داد.

    غلامرضا فرخی با اشاره به برپایی 23 بازارچه صنایع دستی در سطح استان کرمان افزود: سعی شده در نوروز امسال، بازارچه هایی متفاوت از سال های گذشته در معرض دید مسافران و گردشگران قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه سوغات شهرستان های استان کرمان در اولویت کار این بازارچه های است اظهارکرد: صنایع دستی، گلهای تزیینی، زیورآلات دستی، لباس های محلی و پوشاک، محصولات طبیعی و سوغات خاص هر شهرستان در این نمایشگاه ها در معرض دید مسافران قرار گرفته است.

    فرخی با بیان اینکه در این بازارچه ها از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی استان کرمان که صنایع دستی آنها دارای برند بین المللی است استفاده شده است تصریح کرد: با توجه به اینکه هنرمندان زیادی از استان های کشور در این بازارچه ها حضور دارند می توان این بازارچه ها را مکانی برای آشنایی مردم با فرهنگ، آداب و رسوم و همچنین صنایع دستی و سوغات مناطق مختلف کشور دانست.

    وی از تولید زنده برخی از هنرهای سنتی استان کرمان و سایر استان ها در حاشیه بازارچه های صنایع دستی خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید هنرهایی چون مسگری، پته و چرم دوزی و گلیم بافی به صورت زنده انجام می شود تا مسافران با نحوه آماده سازی هنرهای بومی بیشتر آشنا شوند.

    استان پهناور کرمان با 23 شهرستان بیش از هفت هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد حدود 700 اثر ثبت ملی و پنج اثر ارگ تاریخی بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای صخره ای میمند، قنوات و کویر لوت ثبت جهانی هستند.

    این استان علاوه بر آثار تاریخی متعدد از محورهای گردشگری و مناطق جذاب و دیدنی برای مسافران نوروزی و گردشگران برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت