آغاز بکار بزرگترین نمایشگاه تخصصی گردشگری چین با حضور ایران

عصر نمایشگاه- سیزدهمین نمایشگاه بین المللی «تخصصی گردشگری خروجی چین» موسوم به (COTTM)، روز چهارشنبه با حضور نمایندگان کشورهای مختلف از جمله ایران در شهر پکن فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز بکار بزرگترین نمایشگاه تخصصی گردشگری چین با حضور ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، در این دوره از نمایشگاه که همه ساله در پکن برگزار می شود، شش نماینده از کشورمان حضور دارند که در مدت سه روز فعالیت نمایشگاه، جاذبه های گردشگری و خدمات مسافرتی و اقامتی ایران را به علاقه مندان و دوستداران فرهنگ ایران زمین معرفی خواهند کرد.
    امسال نیز همانند سال قبل، نزدیک به 100 کشور از سراسر دنیا در این دوره از نمایشگاه حاضر هستند که از ویژگی های بارز آن ارائه جدیدترین و آخرین رویداد مهم این صنعت نوظهور جهان توسط شرکت کنندگان است.
    در این رویداد فرهنگی هر موسسه و نماینده ای تلاش دارد با بهترین و کارآمدترین برنامه تلاش های خود به نمایش گذاشته تا شاید در این رهگذر علاوه بر تصاحب بخشی از این بازار پرسود، در به حرکت در آوردن چرخ صنعت گردشگری کشور خود سهمی نیز داشته باشد.
    «آی تو»، «ایران دوستان»، «سام سیر»، «پردیسان»، «گشت تور» و «توران زمین» شش نماینده ایران در این نمایشگاه بزرگ تخصصی هستند که به همت «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) غرفه هایی را برای معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان برپا کرده اند.
    این نمایشگاه که یکی از مشهورترین مراکز برای حضور بخش های مختلف و سازمان های توریستی داخلی و خارجی به حساب می آید را مرکز نمایشگاهی وابسته به وزارت کشاورزی چین میزبانی می کند.
    همچنین نمایشگاه مذکور از جمله مهمترین نمایشگاه ها در زمینه تجارت گردشگری، گردشگری داخلی و خارجی،‌ خدمات توریستی،‌ مهمانپذیری و همچنین هتلداری است.
    بیش از چهار هزار نفر در برپایی و برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشتند و در اولین روز فعالیت آن صدها نفر که بخش عمده بازدیدکنندگان آن را نمایندگان شرکت های مختلف گردشگری و صنایع مربوط به توریسم تشکیل می داد، خود را به این مکان رسانده بودند.
    تبادل مستقیم و چهره به چهره با دست اندرکاران صنعت گردشگری در چین، آشنایی با چین به عنوان یکی از مهمترین قطب های گردشگری دنیا، یافتن فرصت ها و شرکای جدید، شناخت عمیق تر از بازار جهانی گردشگری و بستن قراردادهای تجاری از مزایای نمایشگاه گردشگری مذکور در پکن است.
    همچنین در طول مدت برپایی نمایشگاه بین المللی «تخصصی گردشگری خروجی چین» موسوم به (COTTM) که به بازار خدمات گردشگری چین نیز شهرت دارد، نمایندگان کشورها و شرکت های گردشگری داخلی و خارجی دهها قرارداد کاری منعقد می کنند.
    از جمله کشورهای شرکت کننده در این دوره از نمایشگاه می توان به ایران، فلسطین، روسیه، گرجستان، چین، آفریقای جنوبی، مصر، غنا، ‌ایتالیا، بنگلادش، انگلیس، آمریکا،‌ مکزیک، اوکراین، استرالیا،‌ فیلیپین، فنلاند، بوتان، امارات، ایسلند، ‌نپال، شیلی و ویتنام اشاره کرد.
    چند تن از مدیران و کارشناسان موسسات گردشگری ایران که در این نمایشگاه حضور داشتند، بر حمایت نهادهای ذیربط دولتی تاکید داشتند و این حمایت را در شرایطی که عرصه رقابت در حوزه گردشگری سخت و نفس گیر است، یادآور شدند.
    «سام حسینی» مدیر غرفه «سام سیر» در این باره گفت: نمایندگان بسیاری از کشورهای حاضر در این دوره و نمایشگاههای مشابه، از حمایت های ویژه دولت های خود بهره مند هستند و کمک های قابل توجهی در بخش پرداخت هزینه های مربوط به تبلیغات و اجاره غرفه ها دریافت می کنند.
    وی گفت که موسسات بخش خصوصی ایران مجبور هستند هزینه های سنگین حضور در چنین نمایشگاه هایی را خودشان تقبل کنند و به همین دلیل نمی توانند به راحتی با شرکت های بزرگ در سطح بین المللی رقابت برابری داشته باشند.
    او تاکید کرد که نمایشگاه پکن آغاز و شروع خوبی است که بتوانیم بازارهای سفر به ایران و خدمات گردشگری آن را به آژانس های مسافرتی و گروههای گردشگری کشورهای حاضر معرفی کنیم و برای آنکه بتوانیم هر چه بهتر این وظیفه را انجام دهیم، نیازمند کمک و حمایت دولت و نهادهای ذیربط هستیم.
    «انوشیروان هنری» مسوول تورهای ورودی «گشت تور» نیز به شرایط خوب ایران در منطقه و ظرفیت های مناسب گردشگری کشور اشاره کرده اما تاکید می کند که لازمه موفقیت شرکت های خصوصی برای جذب گردشگر، حمایت دولت و سازمانهای مرتبط است تا بخش خصوصی بتواند در کنار نهادهای دولتی فعالیت خود را توسعه دهد.
    او گفت که در طول سال و حتی در همین نمایشگاه درخواست های زیادی برای سفر به ایران دریافت می کند اما شرایط کنونی اجازه جذب آنها را نمی دهد.
    «هنری» اضافه کرد که برای سرویس دهی مناسب به همه گردشگران که هر روز بر تعداد آنها هم افزوده می شود، می بایست برخی مسائل زیرساختی در بعضی از استانهای توریست پذیر دچار تغییرات اساسی شده و تقویت گردد.
    این کارشناس حوزه گردشگری در عین حال یادآور می شود که با به حرکت درآمدن چرخ صنعت توریسم و گردشگری، می توان به مرور زمان نیاز مالی کشور را به انرژی و نفت کاهش داد.
    «عباس اشرف واقفی» مسئول شرکت گردشگری «ایران دوستان» نیز در سخنان خود از صنعت گردشگری به عنوان سومین پدیده اقتصادی پویا و رو به رشد پس از صنعت نفت و خودروسازی یاد کرد که باید در زمره مسائل مهم و اساسی در هر کشوری به آن توجه شود.
    او در عین حال خاطرنشان کرد که چین پتانسیل زیادی برای ورود به بازار گردشگری ایران دارد که یکی از دلایل مهم آن ویژگی های فرهنگی مشترک میان دو ملت و همچنین تبادلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی فراوانی است که ایران و چین از سالهای گذشته با یکدیگر داشته اند.
    وی گفت که به دلیل همین مناسبات و همکاریهای روزافزون بهتر است دو کشور با برپایی نمایشگاههای تخصصی در حوزه گردشگری و فرهنگی شرایط را برای همکاریهای بیشتر مهیا کنند.
    واقفی در ادامه به وجود برخی محدودیت ها در زیرساخت های این صنعت هک اشاره می کند که در صورت رفع آن می توان بازار ایران را از هر حیث مناسب ورود و جذب گردشگر خارجی نمود.
    او در این رابطه توضیح داد: ایجاد زیرساخت های گردشگری نیازمند سرمایه گذاری مناسب است و لازم است در این رابطه تسهیلاتی بر روی قوانین و واگذاری امکانات به سرمایه گذاران بخصوص به بخش های خصوصی صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت