هم‌زمان با دهه کرامت؛

فراخوان جشنواره ملی «خوشنویسی رضوی» در لرستان

عصر نمایشگاه- پانزدهمین جشنواره ملی «خوشنویسی رضوی» هم‌زمان با دهه کرامت به میزبانی استان لرستان برگزار می‎شود.

فراخوان جشنواره ملی «خوشنویسی رضوی» در لرستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، پانزدهمین جشنواره ملی «خوشنویسی رضوی» از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به میزبانی استان لرستان برگزار می‎شود.
    این جشنواره ملی به‌مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه‌معصومه(س) و بزرگداشت دهه کرامت برگزار می‎شود که از اهداف برگزاری آن می‎توان به اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل‌بیت(ع)، گرامی‎داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی اشاره کرد.
    از محورهای این جشنواره می‎توان از سبک زندگی اسلامی با رویکرد شعار سال مقام معظم رهبری و با الهام از آموزه‌های رضوی، احادیث و روایات حضرت امام رضا(ع)، اشعار و دل‌نوشته شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی، روایات منقول از معصومین(ع) در مورد امام رضا(ع) نام برد.
    جشنواره ملی خوشنویسی رضوی که در بخش‌های مسابقه و نمایشگاهی برگزار می‌شود در قالب‌های نستعلیق، ثلث، نسخ، خط تحریری است و خلق آثار ارسالی باید در سال‌های 95 و 96 باشد همچنین در بخش ویژه به تولید آثاری پرداخته شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی اهل‌بیت(ع) و قرآن‌کریم باشد.
    آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار 31 خردادماه امسال، اعلام نتیجه مرحله اولیه و انتخاب آثار، اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله دوم 12 تیرماه و آخرین مهلت تحویل اصل آثار راه‌یافته به مرحله نهایی 25 تیرماه و زمان برگزاری اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره و برپایی نمایشگاه نیز یازدهم مردادماه اعلام شده است.
    این جشنواره ملی با همکاری استانداری لرستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری درین مهرکیا، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و انجمن خوشنویسان لرستان برگزار می‎شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت