رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه :

حضور بیش از ۲۸۰ شرکت در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

عصر نمایشگاه- رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه از حضور بیش از ۲۸۰ شرکت در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه خبر داد.

حضور بیش از ۲۸۰ شرکت در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، یاسر فلاح در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه گفت: تاکنون مساحتی بالغ بر 34000 متر مربع به فاینکس 2017 اختصاص یافته که 15000 متر مربع آن فضای مفید است.

    به گفته رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه؛ حضور 200 شرکت اصلی به همراه بیش از 80 زیر مجموعه در این نمایشگاه قطعی شده و از 15000 متر مربع فضای مفید موجود، بیش از 14 هزار متر مربع شامل غرفه‌های ارکان بورس، کارگزاریها، شرکتهای تامین سرمایه، شرکتهای مشاور سرمایه گذاری، موسسات اعتباری و مالی، شرکت های خدمات بازار سرمایه، شرکتهای پذیرفته شده در بورس و بیمه ها جانمایی شده است.

    فلاح همچنین به برنامه‌های نهایی شده "ایران فاینکس 2017" اشاره کرد و اذعان داشت: این نمایشگاه با حضور شخصیتهای سیاسی، مقامات اقتصادی، کارشناسان و متخصصین افتتاح خواهد شد و با توجه به اهمیت ابعاد بین‌المللی آن، شرایط حضور و بازدید میهمانان خارجی از غرفه‌های مختلف مهیا شده است.

    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با بیان اینکه دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه 26 الی 29 فروردین سالجاری برابر با 15 الی 18 آوریل 2017، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، دلایل تغییر تاریخ برگزاری فاینکس 2017 را برشمرد و عنوان کرد: شرایط مطلوب آب و هوایی در فروردین ماه، فاصله زمانی با تاریخ برگزاری مجامع شرکتها و حضور بیشتر مخاطبین خارجی در مارچ و آوریل از دلایل تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه بود.

    مشاور رئیس سازمان بورس تاکید کرد: مهمترین هدف برگزاری فاینکس 2017 فرهنگ سازی است و معمولا مراکز آموزشی و تخصصی در فصل تابستان فعال نیستند که با تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه، امکان حضور بیشتر آنها فراهم شد، در نتیجه دپارتمان های مدیریت مالی، اقتصاد و حسابداری دانشگاه‌ها می‌توانند با حضور در این نمایشگاه از نزدیک با دستاوردهای صنعت مالی و مدیران بخش های مختلف آشنا شوند و به تبادل نظر بپردازند.

    فلاح ادامه داد: با همت و تلاش روابط عمومی سازمان بورس، هماهنگی‌های لازم برای حضور انجمن‌های علمی مانند انجمن مالی اسلامی، انجمن علوم مالی ایران و انجمن مهندسی مالی به عمل آمده و همچنین برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اقتصادی، با دانشگاههای مهم کشور مکاتبات لازم انجام شده است.

    مشاور رئیس سازمان بورس همچنین برنامه‌های نهایی شده دهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه را برشمرد و گفت: در فاینکس 2017 دومین رویداد استارتاپ‌های مالی ایران، خاور میانه و شمال آفریقا برگزار خواهد شد.

    وی افزود: معرفی استارتاپ‌ها به نهادها و سازمانهای حامی و سرمایه‌گذار و تامین مالی این پیشروهای اقتصادی، از اهداف برگزاری دومین رویداد بزرگ استارتاپی کشور است. بعلاوه این که برگزاری این نمایشگاه فرصتی مناسبی در اختیار دانش آموختگان، کارآفرینان و استارتاپ ایجاد و زمان انتظار و هزینه ورود به بازار کار را برای آنها کاهش می‌دهد.

    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس ادامه داد: با توچه به نام گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان به اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال و نقش شرکتهای کوچک و متوسط و دانش بنیان در پیشبرد این امر مهم، مشارکت آنها در این رویداد بین المللی هدف گذاری شده و در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    وی با اشاره به اینکه تلاش شده برگزاری این نمایشگاه با جذابیت همراه باشد گفت: در حاشیه این رویداد بین المللی، نمایشگاه کاریکاتور با محور اصلی بازار سرمایه و همچنین  مسابقه بورس کاپ اجرا می شود.

    وی هدف از برگزاری بورس کاپ را افزایش جذابیت و آشنایی عموم جامعه با ساز و کار بازار سرمایه دانست و بیان کرد: بورس کاپ در واقع شبیه ساز بورس است و در این بازی، بازدیدکنندگان در گروه های چند نفره، بین 10 تا 15 دقیقه با هم مسابقه می دهند.

    فلاح با اشاره به اینکه از اهداف مهم برگزاری ایران فاینکس 2017 فرهنگ سازی و آموزش و معرفی آخرین دستاوردهای بازار سرمایه به مخاطبین است عنوان کرد: برای برگزاری کارگاههای تخصصی در هر سه حوزه بورس، بانک و بیمه و همچنین برپایی غرفه کودک و نوجوان به منظور فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی، برنامه ریزی های لازم انجام شده و همچنین "دالان فرهنگ سازی" به عنوان راهنمای ورود مخاطبین به بازار مالی طراحی شده است.

    رئیس شورای اطلاع رسانی بازار سرمایه در پایان سایر برنامه‌های هدف گذاری شده در این نمایشگاه را برشمرد و عنوان کرد: با توجه به تلاش بی وقفه خبرنگاران حوزه بازار سرمایه و نقش آنها در توسعه این بازار، برای رفاه اصحاب رسانه طی برگزاری این نمایشگاه غرفه ستاد خبری فعال خواهد بود.

    وی افزود: رونمایی از کتب مالی از جمله تاریخچه بازار سرمایه، انجام مصاحبه‌های اختصاصی با مدیران بیمه‌ها، بانکها و ارکان بازار سرمایه، برگزاری نشستهای تخصصی جانبی در غرفه‌ها، ایجاد فضای مذاکرات دو طرفه و اطلاع‌رسانی روزانه و تقدیر از مشارکت کنندگان و حامیان مالی نمایشگاه از دیگر برنامه های فاینکس 2017 است.

    گفتنی است؛ دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه 26 الی 29 فروردین امسال برابر با 15 الی 18 آوریل 2017، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت