فراخون انتخاب ناشر برگزیده سال ۱۳۹۵ اعلام شد

عصر نمایشگاه- دبیرخانه انتخاب ناشر برگزیده، شاخص‌های ارزیابی ناشران در سال ۱۳۹۵ را اعلام کرد.

فراخون انتخاب ناشر برگزیده سال ۱۳۹۵ اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از دانشجو ، ناشران می‌توانند آثار خود را واجد شرایط اعلام شده باشد را تا تاریخ 23 فروردین ماه به دبیرخانه انتخاب ناشر برگزیده ارسال کنند.

    انتخاب ناشر برگزیده هر ساله به منظور تشویق و ترغیب ناشران تأثیرگذار در ارتقاء سطح و توسعه نشر حرفه‌ای، ایجاد خلاقیت، الگوسازی برای انتشار آثار ارزشمند فرهنگی و همچنین مشارکت در اعتلای سطح فرهنگِ عمومی جامعه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران انجام می شود.

    از جمله شاخص‌های انتخاب ناشر برتر به مواردی همچون تعداد عنوان کتاب های‏‌ منتشر شده توسط ناشر به تفکیک تالیف و ترجمه،  تعداد عنوان‌‏هایی که ناشر حق نشر آن را بر اساس قرارداد معتبر به یکی از ناشران خارجی واگذار کرده است، تناسب کتاب‏‌های ناشر با نیازهای علمی و فرهنگی جامعه، کیفیت ارائه آثار از حیث امور  فنی، ویراستاری، حروفچینی، صفحه‌آرایی،چاپ و صحافی، تعداد کتاب‌هایی که که در جشنواره‌های معتبر داخلی (اعم از دولتی و غیر دولتی)جایزه گرفته‌‏اند، نوآوری و ابتکارات مرتبط با توسعه نشر کشور، پاسداری از زبان فارسی و توجه به ویرایش ادبی به ویژه در آثار ترجمه، حضور در نمایشگاه‌های معتبر خارجی، انتشار کتاب‌های ارزشمند، بدیع و نوآورانه، بهره‌مندی از گروه‌های کارشناسی یا هیأت علمی ، فعالیت تخصصی موثر در یک یا چند حوزه موضوعی مشخص، انتشار آثار علمی به زبان ساده در جهت گسترش دانش عمومی، تعداد عناوین کتاب‌های تصویری و هنری چاپ اول با نگاه فرهنگ ایرانی- اسلامی در حوزه کودک و نوجوان و  طراحی جلد کتاب‌های بزرگسالان می توان اشاره کرد.

    بر اساس این گزارش،  دبیرخانه کمیته انتخاب ناشر برتر در میدان بهارستان، ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم، اتاق 247 واقع است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی ketab.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

    ناشران نمونه سال در حوزه‌های مختلف، همه ساله در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران معرفی می‌شود.

    سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت