مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سمن خراسان جنوبی

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از برگزاری سومین نمایشگاه دو سالانه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی خبر داد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سمن خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»،ابراهیمی اظهار داشت: سومین نمایشگاه دو سالانه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی از نهم تا دوازدهم اسفندماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه فعالیت‌ها و توانمندی‌‌های سمن‌های استان در حوزه‌های مختلف به نمایش در می آید، افزود: به دنبال فراخوان استانی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تعداد 66 سازمان مردم نهاد از میان 275 سمن ثبت شده در استان از فرصت ایجاد شده برای نمایش اقدامات و توانمندی‌های خود بهره گرفته و برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

    مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز از استانداری، فرمانداری‌های استان، فرمانداری‌های انتظامی، ادارات کل بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف خیریه، درمانی، اجتماعی، مذهبی و مشاوره به نمایش گذاشته خواهد شد و هم استانی‌ها با بازدید از غرفه‌های پیش بینی شده در سالن B نمایشگاه بین المللی استان، ضمن آشنایی با ماهیت و اهداف تأسیس سمن‌ها، موجبات حمایت و تقویت این سازمان‌ها را فراهم خواهد کرد.

    ابراهیمی از عموم شهروندان برای بازدید از نمایشگاه دعوت کرد و گفت: ما انتظار داریم که تحصیل‌کردگان و جوانان استان با ایجاد تشکل‌های اجتماعی و سازمان مردم نهاد دولت را در خدمت رسانی به مردم یاری دهند.

    وی خاطرنشان کرد: سازمان مردم نهاد سازماندهی با شخصیت حقوقی مستقل، غیر دولتی، غیرانتفاعی و غیر سیاسی است که برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه با گرایش فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، بشر دوستانه و براساس قانونمندی و اساسنامه مدون، رعایت چارچوب قوانین مرضوعه کشور و مفاد آئین نامه‌های اجرایی آن فعالیت می‌کند.

    مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از آنجا که پایه‌های اصلی توسعه با محوریت مردم ترسیم می‌شود در این راستا تأسیس تشکل‌های مردمی و تقویت آنان گامی موثر در راستای تحقق این اهداف شمرده می‌شود.

    ابراهیمی با اشاره به ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد یا آور شد: افزایش مشارکت و ارتباط، تعامل بین مردم و دستگاه‌های دولتی، بالا رفتن مشارکت‌های مردمی و اجتماعی از ویژگی‌های این نهاد است که تحقق این مهم باعث ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و ایجاد جامعه‌ای موفق و ارزشی خواهد شد.

    به گزارش تسنیم وی به اهم اقدامات و زمینه‌های فعالیت سازمان‌های مردم اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی (برنامه ریزی امور حمایتی) فرهنگ سازی (ایجاد هویت، مسئولیت بخشی) آموزش عمومی (شرکت در کنفرانس‌ها، کارگاه‌های آموزشی، تربیت نیروی متخصص، بازدید، مشاوره) پژوهش (نیاز سنجی اجتماعی، افزایش کارآیی) ایجاد ارتباط با بخش‌های دولتی (دادن مشاوره، برگزاری جلسات مشترک، انجام پروژه مشترک) از اقدامات انجام شده این نهاد است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت