بدون حضور شرکت‌های ایرانی

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی «پنبه» در ترکمنستان آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه:پنجمین نمایشگاه بین‌‏المللی پنبه و منسوجات با حضور ۸۰ شرکت از ۲۷ کشور در «عشق‏‌آباد» پایتخت ترکمنستان آغاز به کار کرد.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی «پنبه» در ترکمنستان آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل ازفارس، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی پنبه ترکمنستان، پیام رئیس جمهور این کشور توسط معاون رئیس جمهور در امور کشاورزی قرائت شد.

    «قربانقلی بردی‏‌محمداف» در این پیام تصریح کرد: ترکمنستان در واقع از خاستگاه باستانی کاشت، داشت و برداشت پنبه است که هم اکنون تولید پنبه به یکی از بخش راهبردی کشاورزی ملی ترکمنستان تبدیل شده و منبع مهم ارزآوری کشور می‌باشد.

    وی افزود: ترکمنستان در سال‌های اخیر موفق شده بخش عمده تولید پنبه خود را فرآوری و به نخ تبدیل کند و در این زمینه ده‌ها کارخانه پیشرفته نساجی احداث و تعدادی در دست اجرا دارد که بخش عمده محصولات نساجی تولید ترکمنستان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

    بردی محمداف ادامه داد: پنجمین نمایشگاه بین‏‌المللی پنبه و منسوجات ترکمنستان میدان مناسبی برای آشنایی با صنعت پنبه و نساجی این کشور و ایجاد تعاملات و همکاری‌های بین‏‌المللی می‏‌باشد.

    به گفته وی، ترکمنستان در سال‌های اخیر با انجام اصلاحات کلیدی در زمینه کشت و تولید پنبه به یک کشور صادرکننده اصلی پنبه در بازارهای جهان تبدیل شده‏‌ است.

    نمایشگاه بین‌المللی ترکمنستان به مدت 3 روز دایر است و علاقه‌‏مندان می‏‌توانند از آن بازدید کنند، دست‌اندرکاران نمایشگاه امیدوار هستند که در قالب این نمایشگاه ده‌ها قرارداد جدید همکاری امضاء شود.

    شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌‏المللی پنبه و منسوجات ترکمنستان حضور ندارند.

    کالا و محصولات کشاورزی، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، مدیریت صنعت نساجی و تولید پنبه، بازاریابی، دست آوردهای علمی و پژوهشی صنعت پنبه و منسوجات، صنعت فرآوری پنبه و دستگاه‏‌های آنها  از جمله بخش‏‌های چهارمین نمایشگاه بین‌‏المللی پنبه و منسوجات ترکمنستان است که شرکت‌های داخلی و خارجی توانمندی و محصولات خود را به نمایش گذاشته‌‏اند.

    کشور ترکمنستان با مساحت 488٬100 کیلومتر مربع  یکی از صادر کنندگان عمده پنبه در منطقه می‌باشد و این در حالی است که این کشور آسیای مرکزی سالانه بیش از 1.5 میلیون تن پنبه تولید و فراورده‏ای آنها را به بازارهای خارجی صادر می‏‌کند.

    روسیه، اوکراین، بلاروس، آمریکا، آلمان و ژاپن از عمده‌ترین صادر کنندگان  ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی به ترکمنستان هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت