برپایی غرفه ویژه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نمایشگاه ناشران تهران

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی_ مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری هفتمین دوره کنگره شعر «از توس تا نیشابور» به صورت ویژه‌ در ماه اردیبهشت خبر داد و افزود: در حال پیگیری هستیم که غرفه‌ای ویژه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز در نمایشگاه کتاب تهران دائر کنیم.

برپایی غرفه ویژه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نمایشگاه ناشران تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، یوسف امینی، معاون فرهنگی  مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، از برگزاری کنگره ملی شعر «از توس تا نیشابور» خبر داد و افزود: همزمان با 25 اردیبهشت‌ روز بزرگداشت فردوسی و 28 اردیبهشت روز بزرگداشت خیام و ارتباط این دو شاعر با خراسان، هفتمین دوره کنگره شعر «از توس تا نیشابور» به صورت ویژه‌ برگزار خواهد شد.
    وی با اشاره به اینکه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهریور 95، روز پاسداشت زبان فارسی نیز به 25 اردیبهشت‌ماه اضافه شد، ادامه داد: با توجه به گستردگی جغرافیایی فارسی زبانان در ایران، افغانستان، تاجیکستان و آسیای میانه، برگزاری این کنگره می‌تواند ظرفیت خوبی باشد.
    امینی تصریح کرد: طرح‌هایی برای این جشنواره در نظر گرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم که از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکزی که از تولید زبان فارسی استفاده می‌کنند، نهایت استفاده را ببریم. برنامه‌های بعدی نیز به مرور زمان همچون نمایشگاه کتاب و... اجرا خواهند شد، فعلا در حال تدارک آن‌ها هستیم.

    برپایی غرفه ویژه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نمایشگاه ناشران تهران

    معاون فرهنگی_ مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی که هر ساله برگزار می‌شود و ناشران خراسان به عنوان بخش غیردولتی در آن شرکت می‌کنند. امسال هم شرکت خواهند کرد، با توجه به اینکه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و نمایشگاه ظرفیت خوبی در بعد بین‌المللی دارد در حال پیگیری هستیم که غرفه‌ای ویژه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز در نمایشگاه کتاب تهران دائر کنیم.
    امینی ادامه داد: می‌خواهیم در این نمایشگاه برنامه‌هایی که مربوط به مشهد 2017 است و فعالیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگی مشهد از آن برخوردار است در نمایشگاه کتاب به معرض نمایش بگذاریم.
    معاون فرهنگی_ مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص تحقق شعار سال، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی که موضوع مورد نیاز جامعه است و با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری داشته‌اند همه باید در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال از ابزارهایی که در اختیارشان است، استفاده کنند و هرکس هر آنچه در توان دارد برای تحقق این موضوع پای کار بیاورد.
    وی تصریح کرد: برای تحقق این موضوع طبیعتا یکی از بخش‌هایی که می‌تواند فعال باشد ابزار فرهنگی و هنری است آن هم به دلیل جذابیت‌ها و تأثیرگذاری که در جامعه دارد اما این موضوع باید در همه فعالیت‌های ما به عنوان محور کلی مد نظر قرار گیرد.
    امینی عنوان کرد: شعار سال و تحقق آن جزو برنامه‌های ما است تا بتوانیم جشنواره‌ای با رویکرد فرهنگی با زبان شعر، پیام کوتاه که تبدیل به شعار شود، نمایش و فیلم کوتاه و موضوعاتی از این قبیل که می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد، برگزار کنیم که در حال بررسی جزئیات آن هستیم.

    اضافه شدن بخش ویژه شعار سال در جشنواره مطبوعات و انتخاب کتاب سال 96

    معاون فرهنگی_ مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در بخش ویژه انتخاب کتاب سال 96 حتما بحث تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی را مدنظر خواهیم داشت و کتاب‌هایی که با این موضوع کار شده باشند، حمایت خواهند شد و تشویق نویسندگان و ناشران برای تولید کتاب‌هایی با این موضوع و اضافه شدن بخش ویژه با موضوع شعار سوال در جشنواره مطبوعات از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت