نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی در جنوب کرمان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی امروزدر جنوب کرمان به میزبانی جیرفت گشایش یافت.

نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی در جنوب کرمان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی با رویکرد مذهبی و شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در شهرستان جیرفت به نیابت از منطقه جنوب کرمان کلید خورد.
    طراحی شکل اشیاء کشف شده در منطقه کنارصندل جیرفت در برخی لباس ها بیش از هر چیز آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه را مورد توجه قرار می داد.
    امام جمعه جیرفت در آیین گشایش نمایشگاه مد و لباس جنوب کرمان گفت: فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی در جامعه بویژه در نسل جوان باید نهادینه شود و یکی از راه های نهادینه شدن این فرهنگ برگزاری نمایشگاه های مد لباس است.
    حجت الاسلام رضا کرمی پور افزود: دشمن با جنگ نرم درصدد ترویج بدحجابی و بی حجابی در بین زنان جامعه اسلامی و نابود کردن کانون خانواده است.
    وی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی خوبی برای زنان جامعه اسلامی است لذا نسل جوان باید بیشتر با سبک زندگی و خصوصیات اخلاقی ایشان آشنایی پیدا کنند.
    امام جمعه جیرفت گفت: همه ما در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده باید برای تحقق اهداف این نامگذاری تلاش کنیم.
    وی افزود: نمایشگاه مد و لباس با تولید کالای داخلی و اشتغالزایی، اهداف نامگذاری سال جاری را محقق کرده لذا امیدواریم این فعالیت ها در جامعه ترویج پیدا کند.
    وی خاطرنشان کرد: بعضی از خانواده از نبود فروشگاه های کالای داخلی گلایه می کنند و برگزاری این نمایشگاه ها موجب آشنایی خانواده ها با کارگاه های تولیدی داخل می شود.
    مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان نیز گفت: نمایشگاه مد و لباس جنوب استان کرمان با همکاری کانون تخصصی عفاف و حجاب این منطقه متعلق به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان فعالیت خود را آغاز کرده است.
    حجت الاسلام مسعود راوند افزود: یکی از رسالت های ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد گفتمان سازی اقتصادمقاومتی بوده است که در ادامه همین روند و چشم انداز چندساله در نظر داریم با حمایت از کانون تخصصی عفاف و حجاب در راستای مد و لباس ایرانی و اسلامی گام موثری برداریم.
    رئیس شورای شهر جیرفت نیز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری سال ها را با توجه به شرایط و نیاز جامعه انجام می دهند لذا توجه به مسایل اقتصادی و تولید و اشتغال نشان از اهمیت این نیاز های جامعه است.
    سید کمال خوشکام با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی گامی خوب در راستای تحقق شعار سال جاری است.
    وی ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت، کانون تخصصی عفاف و حجاب متعلق به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان به مدت 9 روز در محوطه روبروی راهنمایی و رانندگی جیرفت برگزار می شود.
    معاون فرهنگی شهرداری جیرفت گفت: این نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت17 تا 20 آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.
    سید اسماعیل حسینی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه مد و لباس جنوب کرمان حمایت از تولدات داخلی و ترویج کالای ایرانی با رویکرد حجاب اسلامی است.
    مسئول برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی جنوب کرمان همچنین گفت: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ حجاب اسلامی و نه گفتن به کالای خارجی برگزار شده است و امیدواریم با حمایت مسئولان و خرید مردم از کالاهای ارائه شده شاهد برگزاری دوباره این نمایشگاه باشیم.
    الهام عبدالهی ادامه داد: این نمایشگاه همراه با نشست های تخصصی مد و لباس اسلامی ایرانی، آسیب شناسی مد و لباس، آموزش رودوزی سنتی شامل سوزن دوزی و پته دوزی، چاپ های دستی و کار نمدی است.
    مدیر کارگاه تولیدی پوشاک الماس جنوب همچنین گفت: 59 اثر شامل محصولات شال، روسری و مانتو با نقوش باستانی تمدن جیرفت از امروز تا 29 فروردین سال جاری آماده بازدید عموم است.
    فاطمه فاریابی افزود: این کارگاه تولیدی سال گذشته با اعتبار سه میلیارد ریال و اشتغالزایی 12نفر کار خود را در شهرک صنعتی شماره 2 جیرفت آغاز کرد.
    وی بیان کرد: تمام محصولات این کارگاه در هفت شهرستان جنوب کرمان عرضه می شوند لذا مردم با خرید این محصولات از تولیدات منطقه و اشتغالزایی جوانان حمایت کنند.
    نمایشگاه مد و لباس جنوب کرمان با حضور امام جمعه جیرفت، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان، رییس شورای شهر جیرفت و جمعی از مسئولان محلی آغاز به کار کرد.
    شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت