در محل باشگاه فرهنگی عمان ؛

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و انگشترهای نفیس ایران در مسقط

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی و انگشترهای نفیس ایران همزمان با نخستین روز کنفرانس 'سرمایه گذاری در فرهنگ' از روز سه شنبه ۲۲فروردین به مدت سه روز در مسقط پایتخت عمان آغاز به کار کرد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و انگشترهای نفیس ایران در مسقط
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، این نمایشگاه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط و در محل باشگاه فرهنگی عمان و با حضور مهمانانی از کشورهای مختلف و شرکت ایرانیان مقیم در شامگاه 22 فروردین آغاز به کار کرد.
    بهمن نامور مطلق، معاون صنایع‌دستی ایران با شرکت در این نمایشگاه، از تعامل سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در مدل نوروز در ایران سخن گفت.
    نامور مطلق همچنین مطالبی در زمینه رابطه نوروز با توسعه پایدار و ابعاد اقتصادی فرهنگ نوروز، سرمایه گذاری فرهنگی ایران و سیاست گذاری فرهنگی نوروز بیان کرد.
    وی افزود: نوروز از مفهوم دید و بازدید ساده خانوادگی به یک پدیده مهم فرهنگی تبدیل شده است که در وضع اقتصادی شهرهای کوچک و صنایع دستی تاثیر گذار است.
    این نمایشگاه مورد استقبال گسترده شرکت کنندگان قرار گرفت.
    'بهمن اکبری' رایزن فرهنگی ایران در عمان ئوشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا گفته بود که در نمایشگاه مسقط مجموعه ای از انگشترهای گرانبها و دست ساز، نگین ها و سنگ های قیمتی به نمایش گذاشته خواهد شد و ابوالفضل رحیمی استاد مخراج کار نیز در آن حضور دارد.
    همچنین انگشترهایی از استادان اصفهانی و مشهدی در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.
    رایزن فرهنگی ایران در عمان افزود: قدمت برخی از این آثار هنری به 300 سال قبل و به دوران صفوی ها و قاجاریه بر می گردد و حتی برخی از این سنگ ها و نگین ها از زمان صدر اسلام به جا مانده است.
    بنا به گفته مقام های عمانی، کنفرانس 'سرمایه گذاری در فرهنگ' از 22 تا24 فروردین ماه با همکاری باشگاه فرهنگی و انجمن اقتصادی عمان در مسقط برگزار شده و کشورهای ایران، عربستان، کویت، قطر، بحرین، سودان، مغرب، مصر، یمن، تونس، الجزایر، فرانسه ،آلمان، پاکستان و همچنین عمان در آن شرکت دارند.
    این کنفرانس مشتمل بر هشت جلسه است و به مدت سه روز در موزه ملی مسقط، باشگاه فرهنگی عمان و مرکز فرهنگی 'بیت الزبیر' برگزار می شود.
    در این کنفرانس موضوعاتی مانند بعد اقتصادی فرهنگ، سرمایه گذاری فرهنگی و سیاست گذاری فرهنگ و نوآوری، توسعه اقتصادی در بخش فرهنگ، تجربیات داخلی و بین المللی در سرمایه گذاری اقتصادی در فرهنگ و نقش منابع انسانی در فرهنگ مورد بررسی قرار می گیرد.
    به طور کلی هدف از برگزاری این کنفرانس، ایجاد ارتباط میان فرهنگ و اقتصاد به عنوان دو مقوله مهم در توسعه جوامع و همچنین به عنوان عواملی برای توسعه پایدار، اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت