در نشست هم‌اندیشی سایت‌داران نمایشگاهی کشور مطرح شد

تبدیل شدن نمایشگاه به یک صنعت مستقل

عصر نمایشگاه- نشست سالانه هم اندیشی سایت داران کل کشور با حضور ولی‌الله افخمی راد رییس سازمان توسعه تجارت، حسین اسفهبدی مدیرعامل و رییس هیات مدیره سایت تهران و جمعی از مدیران سایت‌های نمایشگاهی کشور در تالار اصفهان واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

تبدیل شدن نمایشگاه به یک صنعت مستقل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، حبیب ماهوتی مدیرعامل سایت بین‌المللی تبریز، رسول محققیان مدیرعامل سایت اصفهان، امید فدایی مدیرعامل سایت کرمان، محمد جواد حمید مدیرعامل سایت مشهد و برخی دیگر از سایت‌داران از استان‌های یزد، قزوین، مازندران، ایلام و... در این نشست به طرح نظرها، انتقادها و پیشنهادهای خود پیرامون وضعیت کلی صنعت نمایشگاهی کشور پرداختند.

    در ابتدای این نشست حسین اسفهبدی به عنوان متولی برگزاری نشست و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در امر برگزاری رویدادهای بین‌المللی در پایتخت گفت: ما اینجا هستیم تا با همفکری و همکاری دوستانه و برادرانه برای آینده صنعت نمایشگاهی یک تصمیم درست و منطقی بگیریم. قرار نیست ما فقط صحبت کنیم و همه چیز در قالب ابلاغ چند دستورالعمل جلو برود.

    همه شما دارای تجربیات خوبی هستید که اگر تمامی ایده‌ها در کنار هم قرار بگیرند به‌طور قطع به نتایج بسیار خوبی می‌رسیم. سعی داریم از این پس این جلسات را به جای سالانه به صورت 2 ماه یک بار برپا کنیم تا میزان تاثیرگذاری آن بیشتر شده و موضوعات بهتر پیگیری شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: آقای نعمت‌زاده نسبت به برگزاری این جلسات تاکید ویژه‌ای دارند و قرار است در برخی جلسات آینده ما حضور داشته باشند. برنامه‌ریزی ما این است که در آینده‌ای نزدیک به معنای واقعی صاحب یک صنعت پویا به نام صنعت نمایشگاهی ایران شویم.

    این اصلی‌ترین نیاز ماست که باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد و خانواده بزرگ نمایشگاهی بعد از سال‌ها فعالیت بدون‌شناسنامه صاحب یک صنعت مستقل شود. به نظر من خانواده‌ای که بیش از 800 هکتار فضای نمایشگاهی در اختیار دارد، سزاوار صنعتی شدن است.

    مدیرعامل سایت تهران در پایان تصریح کرد: همه سایت‌های نمایشگاهی ما باید مانند نمایشگاه تبریز دارای جایگاه و شأن عالی باشند. سایت تبریز یکی از معدود سایت‌های ماست که با دارا بودن فضایی عظیم و قدمت قابل‌توجه همواره فعال بوده و نسبت به بسیاری از سایت‌ها همواره یک سر و گردن بالاتر است.

    هدف‌گذاری ما این است که با همفکری و همکاری سازمان توسعه تجارت همه موانع موجود بر سر راه توسعه نمایشگاه‌ها را برطرف کرده و بسیار زود شرایط ایده‌آلی را برای خانواده بزرگ نمایشگاهی فراهم کنیم. رییس سازمان توسعه تجارت نیز در این جلسه به طرح برخی موضوعات پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که در حوزه نمایشگاهی بسیار ضرورت دارد این است که نمایشگاه‌های متفرقه و عنوان‌هایی که در مراکزی غیر از مراکز مجاز نمایشگاهی برگزار می‌شوند جمع‌آوری شده و از این پس فقط سایت‌های مجاز اقدام به برپایی رویدادهای نمایشگاهی کنند.

    این موضوع مورد تاکید مقام عالی وزارت هم هست و بخشنامه آن به زودی برای تمام سایت‌داران در استان‌های کشور ارسال خواهد شد. اگرچه در تهران هم گاهی این اتفاق رخ می‌دهد و نمایشگاه‌های متفرقه در مراکز دیگر غیراز سایت تهران برپا می‌شوند اما نیاز داریم که در آینده‌ای نزدیک این معضل را در سراسر کشور حل و فصل کنیم.

    افخمی‌راد ادامه داد: نکته بعدی درباره تدوین برنامه سالانه استانی در همه سایت‌هاست. برخی استان‌ها در حال حاضر برنامه جامع و مدونی از رویدادهای پیش روی خود در سال آینده ندارند و فکر می‌کنم این برنامه‌ریزی را باید به‌طور حتم همه داشته باشند. امیدوارم در همین فرصت اندک باقی مانده نسبت به طراحی یک تقویم نمایشگاهی برای خود اقدام کنید.

    برنامه جامع همه استان‌ها باید به صورت یکپارچه روی وب‌سایت سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران موجود باشد.

    وی در پایان تاکید کرد: نوسازی سایت‌های نمایشگاهی نیز از موضوعاتی است که بیشترین اهمیت را دارد. امیدواریم در سال آینده همه شما نسبت به بازسازی و نوسازی سایت‌های خود اقدام کنید. توسعه کمی و ارتقای شرایط سایت‌ها نیز از برنامه‌ها و اهداف بلندمدت ماست که می‌تواند به رشد حوزه نمایشگاهی منجر شود.

    به گزارش صمت ،در حال حاضر سایت‌های بسیاری از استان‌ها نیازمند بازسازی و نوسازی هستند که باید به‌طور حتم در دستور کار قرار بگیرد. همچنین در این نشست برخی سایت‌داران به ارائه نظرهای خود پرداختند که مشروح آن در روزهای آینده در همین صفحه منتشر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت