گالری گردی در پایتخت؛

نمایشگاه آثار جشنواره دانشجویی در پردیس ملت

عصر نمایشگاه- این هفته ۲۵ فروردین ماه در حالی به استقبال افتتاحیه نمایشگاه های تجسمی در گالری های تهران می رویم که همچنان شمار زیادی از گالری ها در تعطیلات نوروزی به سر می برند.

نمایشگاه آثار جشنواره دانشجویی در پردیس ملت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، گرچه هنوز گالری گردی در پایتخت تحت تاثیر تعطیلات سال جدید به سر می برد و افتتاحیه ها از تعداد انگشتان دو دست در هفته تجاوز نمی کنند اما فعالیت های هنرهای تجسمی کم و بیش دارد استارت سال 96 را می زند و هر هفته افتتاحیه ها بر شمارشان افزوده می شود. در ادامه نگاهی داریم به برخی افتتاحیه ها که روز جمعه 25 فروردین برگزار می شود:

    گالری دستان2: نمایشگاه نمایشگاه دونفره آثار دو و سه بعدی شقایق عربی و فریدون آو با عنوان «ریشه ها» 25 فروزدین تا 15 اردیبهشت در گالری دستان 2 برگزار می شود. این گالری در خیابان فرشته، پلاک 82 واقع است.

    پردیس ملت: دومین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژُکال جمعه 25 فروردین در گالری پردیس ملت برپا می شود. از میان1219 اثر 503 شرکت کننده از هنرمندان جوان دانشجو از سراسر دانشگاه های ایران تعداد 114 اثر به مرحله دوم این جشنواره راه پیدا کرده است. پس از انتخاب نهایی، آثار منتخب برای شرکت در نمایشگاه گروهی و رقابت برای آثار برگزیده جشنواره در گالری پردیس ملت به نمایش در می آیند. داوری این آثار طی دو مرحله و توسط توسط بهنام کامرانی ، علیرضا جدی و جمال عرب زاده صورت گرفته است.

    افتتاحیه نمایشگاه آثار منتخب نقاشی «ژکال» جمعه بیست و پنجم فروردین ماه از ساعت 16 الی 20 با حضور هنرمندان و هنردوستان در گالری پردیس ملت برگزار می گردد.

    علاقمندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه تا 8 اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت 11 الی 20 به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی 2 مراجعه کنند.

    گالری هما: نمایشگاه «پارتی تایم» با نمایش آثار مانی غلامی 25 فروردین ماه تا 4 اردیبهشت ماه در گالری هما برپاست. درباره این نمایشگاه آمده است: «آدمهایی که جلوی دوربین می ایستند، ژست می گیرند، معذب می شوند و می خواهند خود را جور دیگری جلوه دهند. معمولا لبخند می زنند تا شاد به نظر بیایند شکلی از تصنع و غیر طبیعی بودن که در آدمهای توست جذاب و جالب است و گاهی مضحک.» این ها بخشی از مکالمه ایمان افسریان درباره سری پارتی تایم است. مجموعه ی حاضر در گالری هما بیش از یک دهه است در فضا ی هنری ایران حضور دارد اما هیچوقت به شکل یک مجموعه کامل در کنار هم دیده نشده است. نقش این مجموعه در بازنمایی ایرانی و تاثیر عمیقش بر هنرمندان پس از خود، گالری هما را بر آن داشت تا مروری بر این سری نقاشی برگزار کند. گالری هما امیدوارست تا با مرور هنر معاصر برای بخشی از پرسشهای اکنونی هنر ایران، پاسخهایی را پیدا کند.

    گالری سیحون 2: نمایشگاه نقاشی منصور نصرت نظامی با عنوان «موقعیت‌ها/ دومین حیات هنر» روز جمعه مورخ 25 فروردین در گالری سیحون 2 ازساعت 4 الی 8 عصر افتتاح می شود .

    منصور نصرت نظامی متولد سال 1333 در تهران نقاش و هنرمند معاصر و دانش آموخته آکادمی هنرهای زیبای شهر نورنبرگ آلمان است. وی هنر را در عرصه های گوناگون از جمله نقاشی و حجم و طراحی پارچه و مد آزموده است. در عرصه نقاشی با گذراندن تجارب مختلف هنری سرانجام به سبک ناب و پالوده‌ی خویش دست یافت. نقطه‌ی عطف این سبک استفاده از بافت به خصوص بامبو و پارچه در تابلوها برای نشان دادن دیالوگ خاص مابین احساسات سرکوب شده انسان مدرن و اثر هنری است.

    وی تا کنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی شرکت نموده از جمله: آرت گالری شهر داری ارلانگن 1980،آرت گالری اشتوتگارد 1983،آرت گالری نورنبرگ 2000،گالری مرکل ارلانگن 2003،آرت نظامی نورنبرگ 2002 تا 2016، گالری کولتورشوینه نورنبرگ 2016

    گالری آران: نمایشگاه «آیه های نسیان» با آثاری از رقیه نجدی در گالری آران به نمایش گذاشته می شود و تا 11 اردیبهشت برپاست. در اولین نمایشگاه انفرادی رقیه نجدی ، وی گذشته ای را به تصویر در می آورد که در آن با میلیونها کودک دیگر سهیم است. با نقاشی تصاویر کودکان به صورت نگاتیو عکس، و با پس زمینه نا آرامی و آلوده به خشونت هنرمند صدای خود را در اعتراض به جنگ و خشونت تحمیل شده، را به مخاطبان انتقال می دهد.

    گالری فردا: نمایشگاه عکس های ارمغان خلج این هفته در گالری فردا افتتاح می شود. در بخشی از استیمنت این نمایشگاه آمده است: صورت عرصه بروز احوالات درونی و نمود جدایی ناپذیری از هویّت انسان است؛ شناسه ای است که انگاره های ذهنی دیگران از او را نمایندگی می کند و بخش عریانی از کیستی اوست که نمی تواند انکار یا کتمانش کند؛ به همین دلیل فشردن، پیچاندن و درهم‌ کستن تدریجی و از سوی دیگر مکانیزم مواجهه ی با آن می تواند در سطوح و از زوایای متفاوت مورد تامّل قرار گیرد. اما این مجموعه قصد دارد پا را از ایجاد، ثبت و آگراندیسمان دفرمگی و ناهنجاری در صور صورت انسانی فراتر گذاشته و به درون بپردازد؛ درونی که به استعاره صورت و با تکیه بر جایگاه ویژه‌ ایماژها و شبکه معنایی درهم تنیده و گسترده  مربوط به آن در ذهن، نمودی بیرونی یافته است

    نگارخانه نگر: نمایشگاه گروهی تحت عنوان «آن سوی زمان» این هفته در نگارخانه نگر برپا می شود. آثارِ به نمایش درآمده در این مجموعه، حاصلِ ایده و خلاقیت 11 هنرمند جوان می‌باشد که تلاش در بیانِ تصاویری فراتر از منطق، ماورای فیزیک و آزاد از هر گونه محدودیت زمان و مکان را در قالب عناصرِ هنری داشته اند.این هنرمندان پس از ورود به محدوده‌ی اسرارآمیزِ ضمیر ناخودآگاهِ خود، شرایطِ روحی، روانی و تاثرات خود را  با کمک ابزار و تکنیک‌های مختلف، در قالبِ ایده‌هایی فراتر از آن چه در واقعیت وجود دارد، به تصویر کشیده اند. گرد اوری آثار این مجموعه را سارا واصف نیا به عهده داشته است.

    گالری اکنون: نمایشگاه آثار زهرا قراخانی با عنوان «وقفه» جمعه ٢٥ فروردین ماه در گالری اکنون برپا می شود و تا  اردیبهشت ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت